Rabu, Mac 17

Potong saja la.....


Sabtu baru ni balik kampung untuk hadir kenduri kesyukuran berkhatan anak adik.
Khatannya di hospital. Cuma kendurinya je buat kat kampung.
Masih cuba mengekalkan cara hidup orang dulu dulu.
Meraikan bebudak yang berkhatan untuk masuk ke alam dewasa.
Tambah pulak tu la satu satunya anak lelaki. Agak meriah jugak.

Dengki betul aku tengok budak ni.
Aku dulu tak la gini.
Dilayan macam pengantin.
Bezanya pengantin ni baring berkelambu je.
Korang tau tak...
Bawah tilam tu ada banyak duit tau.
Asal ada je orang jenguk mesti ngulur punya.
Bawah tilam tu le disimpannya duit orang bagi tu.
Tu yang senyum je.
Tak mau bangun langsung.
Khatan pun ada salam kaut jugak.
his....kalau la aku boleh berkhatan lagi!!!!!!!
tentu lagi banyak koleksennya.......

Tapi tak pa....
seminggu dua ni dia hilang nikmat main bola dalam hujan.

32 ulasan:

Teja berkata...

nk potong lg pun leh tk salah punye, nnt aku melawat ko aku hulur la... hehe

Yunus Badawi berkata...

kalau ko potong sekali lagi aku pun hulur jugak ngeh3x

psst - tapi aku nak tengok buktinya sblm aku hulur tu wakaka

Che' Pit berkata...

err YB dgn CP dah bersetuju nak sponsor kenduri kalau che ONE nak potong sekali lagi..

kita buat kat hotel 5 star lagi tu..

zaijb berkata...

buat kat spital zai tau... zai bagi layanan baik punyeee hahaha....

Ticer Syah berkata...

gambo last tak ble blah..kakakaka.. pakai beg pelestik sungguh jimat..bagus2..akkakaka

- jinggo - berkata...

alamak....................
nak potong pun macam kenduri kahwin....
he...
teringat kisah dulu....
punyalah takut dengan tok mudin...he

kakyong berkata...

Heheh...dulu potong tak pyh mintak izin One. Sekarang ni kena tya bini tu sanggup ke tak...hik2x..

ONE ZABA berkata...

teja...>>

YB...>>

che pit...>>

yg potong mula dulu pun aku nyaris lari masuk hutan tau tak . inikan nak lagi sekali.

zaijb...>> kalau ko yg layan...tiap hari duk situ pun tak pa. tapi tak mau potong la .

ticer syah...>> balik singapore nanti jangan buang beg plastik shoping tu. bagi kat bebudak main bola.

jinggo...>> dulu dan kini sama ja. tetap kena potong.

kakyong...>>potong rambut je la....

Yunus Badawi berkata...

nasib ko ni lelaki. Kalau tak, tak jadi beranaklah. Beranak lagi sakit dari sunat kata org ngeeee

ONE ZABA berkata...

YB...>> kalau dah termengandung apa boleh buat..beranak jugak la.

xiiinam berkata...

Anak lelaki tunggal ckLh sunatkan masa umur 6 tahun....

ckLah tunggu dalam bilik Dr dari mula progress sampai habis...


Senyap-senyap je...tak ada kenduri-kenduri bagai...(tak mampu) jiran pun tak tau . Empat lima hari, dah sembuh...


Cuma hadiahkan beberapa 'K' ke akaun dia...untuk masa depan!

ONE ZABA berkata...

cklah...>> yang duk kat kampung masih buat kenduri khatan ni. cuma mungkin tidak lagi duduk atas batang pisang.

sI tEDI berkata...

meriah org sekarang berkhatan siap balai s egala

ONE ZABA berkata...

sitedi...>> kena pergi balai pun ramai gak yg meriah!!!

noorlara berkata...

onezaba,

Tu balik kampung makan kenduri apa kurangnya, kalau seminggu 4 kali makan percuma mau naik 4 kilo hahahaha

ONE ZABA berkata...

noorlara...>> nasib baik balik kampung sebulan sekali je.

Kamsiah berkata...

eloo..awak dulu lari keliling kampung ke bila tgk tok mudim?kikiki...

buat kenduri seronok tp kesian kat budak yg berkhatan tu la...tgk dan amik bau ja...

LiNda berkata...

Anak lelaki saya berkhatan secara serentak .

Sehari sebelum berkhatan kami buat kenduri .

Yang kelakarnya... punyalah syiokkk makan ayam tak henggat dunia !

Pastu tanya saya .... esok siapa yang nak bersunat ?

hahahah

izman berkata...

biasalah, sekarang ni semua benda kena ada hulur.

ONE ZABA berkata...

kamsiah...>>tak la sampai lari keliling kampung. bukan nya tau pun ceruk kampung tu.

linda...>>elok sunat pakai pengetip kuku tu...

izman...>> bukannya dimintak . dah orang hulur..sambut je la.

sonata anak kancil berkata...

anak kita - tak ade pun buat kenduri macam ni....sama macam CkLah buat senyap2 je....janji lepas...pas tu ade sedara datang...hulur2 gak!!! le ni kecik ke besar...semua orang hulur lah....( segan sendiri kot dah makan kenduri tu...)

ONE ZABA berkata...

sonata...>> aku ni tak da anak lelaki. jadi tak le berapa kisah sgt.

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

potong jangan tak potong......

ONE ZABA berkata...

alimaz...>> dah sudah!!!!!

Catwoman berkata...

Salam Cik One Z......

Apa khabar? Sihat ke org di atas gunung sana nun??

:)

al-lavendari berkata...

jangan lupa ajak saya kalau awak dah ubah fikiran nak masuk jawi sekali lagi !

ONE ZABA berkata...

zyma...>>alhamdulillah....hujan pun dah mula mencurah.

lavendari...>> mesti...tapi jgn lupa ngulur lak.

LotsOfLove-Pearls berkata...

Bro,
Hahaha..
Mujurlah Bro ta leh nak khatan lagi..

Err..
biar anak jek yg ader keleksen..
hehehe..

ONE ZABA berkata...

LOL...>> kongsi keleksen je la!!!

Rozita berkata...

besar sungguh kenduri nya mcm nak kenduri kahwin :))

ONE ZABA berkata...

rozita...>> dah potong tu boleh le kawin tak lama lagi.

atie berkata...

Salam Onezaba..

Tertarik gambar pakai plastik tu... anak sapa la tu... idea kreatif betul tapi seksi you