Ahad, Mac 7

Lemang dah licin.....

Sekitar buat persiapan pagi tadi.
Gotong royong buat semuanya.
Ikut kepakaran masing masing.
Yang angkat kerusi kat belakang berbaju putih tu
dr. araz pemilik buluh lemang
Lemang tu kira sendiri le berapa batang semuanya.


Doa selamat dimulakan agar semuanya mendapat berkat dan rahmatiNya.



Antara menu yang ada.
Selain yang dimasak secara gotong royong,
ada juga yang disediakan secara sendiri sendiri.
Tau tau banyak je.

Lepas ni cadangnya nak buat kambing panggang pulak.
Tunggu le sapa punya besday pulak.

14 ulasan:

sonata anak kancil berkata...

amboi2 sakan menjamu selera....
tak pe - tak pe....sib baik aku ni bukan "kemaruk" lemang...kalau tak mau aku gasak naik gunung hari ni!

apa2 pun aku tumpang seronok dengan masyarakat minoriti kat kawasan rumah ko tu ....! cikgu2 @ staf2 kat pejabat tu tak datang ke?

zaijb berkata...

fuhhhh dahsyat sambut besday....
macam kenduri kahwen...hehe...

arryani berkata...

gilak ya amat One...banyak betul makanan tu.

Kalo tk abis, jmput la aku eh..aku bleh tlg perabih kan..

p/s besday mem bila plak??

Che' Pit berkata...

kul 10 satgi ni nak p alor steaq..
kalau naik atas sat, agak2 dapat ke merasa? ke dah licin semua?

DUN Behrang 2020 berkata...

Besday siap bakar lemang? Dasat la ko bro...besday aku nanti leh buat kelamai tak? Kalau boleh aku order ni....

hazlin berkata...

dasat birthday party nye.. ingatkan setakat 2,3 batang je..

ikan emas berkata...

mak ai..
ni besday ke kenduri tunang ?
( sah mak bapak budak ni tak sabo nak dpt menantu ..hehehe

kakyong berkata...

Ish ish ish....kempunan kakyong tengok lemang tu...haram tak dijemput kakyong sama ye...

ONE ZABA berkata...

sonata...>>jemput belaka kengkawan sini dan sana. datang tak datang je.

zaijb...>>kira belajar nak buat kenduri kawen la tu. tak lama lagi ada jiran sini nak buat kenduri kawen.

yan...>>besday mem jun nanti.

che pit...>> bara bakar lemang ada lagi kut masa tu.

dun...>> kelamai aku tak reti la nak buat. beli je la.

hazlin...>>mana cukup kalau bakar 2-3 batang je. paling kurang 30 batang. ramai ni.

IE...>>mak ai... wo ai ni!!

kakyong...>>kakyong je tak perasan. kami jemput belaka.

julietchun berkata...

lemang gunung mesti lain rasanya.

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

salam....ni besday sekali doa selamat ka.....banyakk menu...sedap2 tu....

LiNda berkata...

wahhh.... meriahnya ...

eh.. panjangnya lemang !

ONE ZABA berkata...

juliet...>> ha ah, ada rasa stoberi . rasa teh pun ada.

alimaz...>>semangat kejiranan.

linda...>> panjang panjang ni orang suka!!!

Ku Tak Sempurna berkata...

waduh waduh.... hebat..... mcm sambutan raya plak :D