Selasa, Januari 5

Alahai anak omak....


Si kecik ucuk aku tu dah masuk prasekolah untuk kelas umur 4 tahun punya. Sebenarnya kelas tu untuk yang berumur 5 tahun ke atas je. Tapi mandangkan sambutan tak ramai dan masih ada kekosongan maka yang umur 4 tahun pun boleh la masuk. Saja cuba mohon... dapat pulak tu.

Masa taklimat dengan pendaftaran hari Sabtu hari tu macam ok je nak pergi sekolah. Tapi aku nampak dah tak berapa oknya. Budak lain ok je. Dia sorang je asyik berkepit dengan maknya. Baju dengan seluar seragam pun tak ada saiz. Kacau gini esok.

Betul dah jangkaan aku tu. Hari pertama sekolah semalam dah buat hal. Bangun pagi ok lagi. Tapi dibuatnya tak mau pakai baju dengan seluar seragam pra tu. Nak pakai baju dengan seluar biasa je. Menangis-nangis la pagi tu. Nak tak nak terpaksa la jugak ikutkan. Itu satu hal. Masuk je dalam kelas buat hal lagi. Melekat celah ketiak maknya la pulak. Menangis la pulak nak ikut mak balik. Kacau...kacau....duduk la maknya dalam kelas tu. Ambik kau....

15 ulasan:

Batara Guru berkata...

huwang..huwang..huwang...
sekali dengan mak pi sekolah...errr ada ke kuota murid yang dah dewasa!

xiiinam berkata...

Papanya dulu....lagi teruk kan...kan...kan...!




Lari...!!!

Yunus Badawi berkata...

kecik lagi dia. Kalau tak nak tak payah paksa.

sI tEDI berkata...

ekekkekeke.. sweet ke dia..

umur 4 tahun.. sokong komen YB.

Shifu67 berkata...

ni mengikut feel mak ke abah ni...

Dr.Araz berkata...

confirm abahnyer...heheheh

Tirana berkata...

Alamak baru empat tahun, dah kena pi sekolah..Anak bongsu gamaknya...kalau dia tak mau, tak payah paksa..belum sampai masanya tu..

azlina berkata...

setuju dgn pendapat tirana..
kecil lagi tu kalau dia tak nak tak payah paksa..tgk le kalau dah sampai seminggu duk menangis rasanya tak payah lagi kut takut tahun depan dia jadi fobia nak ke sekolah pulak...tkt jadi satu pengalaman yg menakutkan tapi kalau selepas seminggu dia ok je apa salahnya..aleya dah 5 thn ni saya masih duk dalam delema nak bagi tadika atau tidak..apa pun minggu dpn kepuuttusan mesti di ambil..sek ke tak?????sek ke tak????

zaijb berkata...

alahai....comel nye...
selamat belajor utk mak nyee... ishh..ishh.. silap anak nye..hehe...

tak pee... mula2 memang dia takut pasnie dah kenal kawan2... pasti dia suka...he.. kena sabor...

ikan emas berkata...

hehehe...

DUN Behrang 2020 berkata...

Suka tengok gelagat anak2 mula masuk sekolah ni...

Biasala tu....jgn maknye dok sebulan lak kat kelas tu...mau paknye datang selalu...

julietchun berkata...

tak cukup tido la tuh,hahahahha.

Che' Pit berkata...

mak nya leh understudy, then kat rumah leh bagi tuisyen kat anak..

cukup sebulan understudy pastu dah leh buka prasekolah sendiri..

arryani berkata...

Anak aku dulu...lpas ari(pantang)...dh aku hntr sekolah(nursery)..agagaga..

Sbb aku nk cari duit..(keja)

Pepun..kredit tuk mem ko yg sabor..
Kalo kena ngan aku...dh lama aku bior dia mlalak kat situ..(kejam kah aku???)

ONE ZABA berkata...

yus...>> bapak dia pun kena jugak la. tapi duk luar je.

cklah...>> papanya dulu siang malam pergi sekolah tau.

YB...>> cuba je seminggu dua ni.

sitedi...>> ko ni tak mau langsung sokong aku. me ntang-mentang la aku tak suka kucen.

shifu...>> baru sorang ni la yang macam tu.

dr.araz...>> heppp... ko pun sama ha. selalu je ada kat atas ni.

tirana...>>setakat ni itu yang bongsu. esok-esok tak tau la.

azlina...>>tak pa...rumah tepi sekolah je. senang nak balik kalau nangis manjang.

zaijb...>>tengah sabo la ni.

ikan emas...>> hahahaha....

dun...>>apaknya dah hari-hari duk sekolah.

juliet...>> apaknya pun sama.coti dah habis.

che pit...>>kat situ ada nyanyi je.

yan...>>bukan ke ko yg masuk paper kes tinggalkan anak lupa nak ambik tu!!!