Rabu, Januari 6

Alahai anak omak lagi....

Hari kedua dan ketiga Si Kecik Ucuk aku tu di sekolah...




Puas memujuk baru nak pakai seragam pra. Tapi setelah macam - macam janji ditabur. Sudah semestinya janji pergi kedai beli aiskrim dengan cekelat balik sekolah nanti. Maknya tak payah hantar. Biar aku je yang hantar masuk kelas. Ingatkan beres dah. Rupanya tidak jugak. Masuk je dalam kelas dibuatnya meraung pulak. Suruh apaknya duduk sama. Jenuh pulak nak kelentong. Mujur la pembantu pra tu pandai memujuk. Dapat jugak aku tinggalkan kelas tu.



Sesekali aku pergi ngintai jugak kat kelas pra tu. Bukan ngintai pembantu pra tu tau. Tengok keadaan si kecik tu je. Ok dah tak menangis. Tapi masih tak pandai bergaul. Asyik menyendiri je hari kedua tu. Tapi hari ketiga tadi aku tengok ok dah. Boleh dah berkawan. Buat kerja pun nak dah. Lega sikit. Harap-harap langit cerah la lepas ni.


Nangis pun tak pa...
boleh la hari-hari aku duk ngintai tepi kelas tu...hehhh...hehhhh!!!!!
Syyyyyyy.........

22 ulasan:

Teja berkata...

koba nk noman omak ea kek umah... ekeke

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

kalo hari2 bkn ngintai anak dh tu..

hehehe

xiiinam berkata...

Selamat mengintai....

















......anak!


(Baik-baik tumbuh ketumbit nanti....! :)

sI tEDI berkata...

amboi amboi amboi!!!

sonata anak kancil berkata...

mentang2 sekolah sebelah rumah sebelah pejabat, mai dok ngintai aje...udah2 le...cuba 1 hari tak yah ngintai...ok la tu

kakchik berkata...

Comel la anak one z walaupun buat perangai, lebih kurang je dgn anak2 sedara kakchik yg dua orang tu.

Bab mengintai tu, kalau hari2 dah jadi lain tu...

Zyma Saad berkata...

Salam Cik ONe Z.....

Nak ngintai sama, boleh ke??

Cehhhh, ko bab ngintai mmg cepat..
errkkkkk, ko ngintai anak ko kannnn. Bukan cikgu cikgi kat situ ke???

Hihihihii......

;)

Shifu67 berkata...

sah lepas ni, anak ko dah tak nangis pun ko saja pegi intai

Tirana berkata...

One, nak mengintai tu berhati-hati ye...karang mata tu kena cucuk dek lidi penyapu...sah buta macam kassim selamat..hahaha..

DUN Behrang 2020 berkata...

Nanti kita intai sama2 ek...kira pemantauan awal tahun...errr...pra sekolah masuk tak dlm skt pemantauan kita tahun ni?

Yunus Badawi berkata...

Intai jgn tak intai.

Tuai padi antara masak
Esok jgn layu2an

Intai kami antara nampak
Esok jgn rindu2an

arryani berkata...

Wei...

yennadey....

porah!!

Intai anak ke..
intai .....ngeh3X

Aku tkut pmbntu tu yg nanges sbb ko tak reti nak balik2...aagagagaa

Che' Pit berkata...

sila pakai cermin mata sebelum intai..

akut nanti kena sembur dgn serbuk cili atau cucuk dgn lidi..

hazlin berkata...

intai intai jugak...

jgn silap intai sudahla...

anak aku dulu sebulan tak pegi tadika...

al-lavendari berkata...

salam ziarah. pertama kali saya masuk wilayah ini melalui pintu xiiinam. patutlah muka pembantu pra tu boring semacam saya nampak !

Ain berkata...

salam ziarah..

comel jer sikecik tue...

biasa la kalau merengek tu kan, dah lama nanti mesti dia seronok...

dapat kawan baru dan join macam-macam aktiviti...

takde can la ayah dia nak mengintai lagi...hehehe...

kenari berkata...

BEWARE OF THE PRINCIPAL!

jangan sampai terkantoi waktu tengah mengintai tu...

perbuatan mengintai ni biasanya dikaitkan dengan sesuatu yang negatif

LiNda berkata...

Amboiii...intai-intai..
terkenjet-kenjet..
terjenguk-jenguk..
terkenyit-kenyit..
Jangan jatuh tergolek sudah !!

kuina berkata...

sy pun tgh mengintai... ngintai blog..

noorlara berkata...

onez,
kalu dah bapak yg ngintai tu namanye anak bapakle hahahaha, tu le pengorbanan ayah kepada anak yg kekadang anak-anak lupakan bila dah besar!

LotsOfLove-Pearls berkata...

..sweetnyer bro duk ngntai.

bertuah anak.

arsaili berkata...

salam..ahahaha saja je mengintai yer....siap ambik gambar lagi tu....