Rabu, Disember 2

Tua atau muda.....

LELAKI PANJANG UMUR
KAHWIN PEREMPUAN MUDA




Berdasarkan satu kajian di Denmark didapati lelaki yang berkahwin dengan wanita yang usianya lebih muda akan hidup lebih lama. Menurut mereka, risiko kematian dalam usia muda dapat berkurangan sehingga lima peratus jika lelaki itu berkahwin dengan wanita yang jarak usianya lebih muda 15 hngga 17 tahun.


Ini kerana wanita yang umurnya lebih muda daripada suaminya mampu merawat dan menjaga suaminya dengan lebih baik Perhatian dan jagaan yang baik serta sempurna daripada isteri menyebabkan lelaki berupaya hidup lebih lama.



WANITA PENDEK UMUR
KAHWIN LELAKI BERUSIA/MUDA



Namun, ini pula tidak memberi faedah kepada kaum wanita. Wanita yang berkahwin dengan lelaki yang lebih tua atau yang lebih muda dengan jarak tujuh hingga sembilan tahun berisiko 20 peratus meninggal dunia awal. Semakin banyak beza umur itu semakin tinggi pula risiko meninggal awal!!!!!


Kesimpulannya.....


Lelaki memang serba bertuah kalau beristerikan wanita dah la muda...cantik...pintar...berkerjaya...beriman lak tu.


Wanita pula memang serba malang kalau bersuamikan lelaki dah la tua... ganyut... pokai... hisap cerut....pemalas....dsb (nampak sangat lelaki ni banyak buruknya) yang lebih muda pun sama jugak.

32 ulasan:

Sulamankasihabadi berkata...

hahahah...
mmg LELAKI PANJANG UMUR
KAHWIN PEREMPUAN MUDA..

mcm sy n abg misai...huhu..

Dr.Araz berkata...

Jodoh dan pertemuan ditangan tuhan. Begitu juga dengan ajal.

p/s: kawin dua le... satu muda satu tua...

Zyma Saad berkata...

Salam Cik One....

Susah nak komen nihhhhh.
Kalau sebaya, agaknya mati cepat tak?? Huhuhuhu.....


Cik abg aku tak tua dan tak muda. Umur dia dah 40-an, tapi jiwa muda belia. Boleh join Rakan Muda, boleh gituuu??? Hihihihi....

;)

ikan emas berkata...

dulu ada kajian kata pompuan yg usia lbh 15 thn dr lelaki akan jd pasangan yg bahagia n pjg umur...

...pokoknya cari jer la jodoh yg kiter suker!!

Che' Pit berkata...

hmm x kisah le tua ke muda, janji ada dari xde, kan kan kan..

zaijb berkata...

wahhh untung jadi lelaki....
kalau macam sy cari yg tak terlalu tua.. dan tidak terlalu muda...he..

tapi dah jodoh nak buat macam mana kan.... he.. entry yg menarik.

xiiinam berkata...

Beza ckLah dengan PakZahan pun banyak......ala-ala Dato' Siti dan Datok K gitu...he..he..(dia dah bersara sekarang! Bahagianya...)

kuina berkata...

umur adalah angka aja...jodoh pertemuan, ajal maut ditangan tuhan

ehhh sy tak pernah tua sentiasa muda...

Batara Guru berkata...

kena cari yang muda lak ni....
Ha..ha...ha...!!!

ku tak sempurna berkata...

panjanglah umur datuk k...

hihihi... untung siti :D

LiNda berkata...

oooo... camtuh erk !

MaizaC'Joe berkata...

salam

hahaha!! alamak.. cm tue.. semua serba tak kena..

Rozita berkata...

apa le aku nak komen ye, aku & suami sebaya :P

julietchun berkata...

nak target yg muda ke yg tua ni? pening gak.

sI tEDI berkata...

ye ke fakta itu?

ONE ZABA berkata...

ujie...>> jangan misai je panjang udah la.

dr.araz...>> tu lagi la pendek umurnya. asyik kena baling ngan lesung batu je.

zyma...>>jangan risau. semua telah ditakdirkan.

ikan emas...>>betul tu.

che pit...>>bila lagi nak cari jodoh???

zaijb...>> aku ok kut...ahakkk!!!!

cklah...>> wowwww!!!!

kuina...>>sama macam aku la tu.

yus...>> pakai helmet siap-siap. lesung batu kat rumah menanti tu.

kts...>> kita tengok je la perkembangan diorang tu.

linda...>>camti camtu la....

maiza...>> kena la iktiar

rozita...>> ko tulis je "no komen"

juliet...>> macam aku ok gak...uhuuu!!!

si tedi...>> ntah la...aku pun ikut org je.

Shifu67 berkata...

ko baru balik dari kenduri kawen eiii....

Tirana berkata...

Alamak terlambat lak baca artikel ni..Kalau terbaca awal2 dulu (sebelum kawin), mungkin saya ambil keputusan untuk stay single..hehehe..

~Insan Biasa~ berkata...

errkkkkk pening aku...

eeeda berkata...

Nanti eh..koi buat servey tengok... ya ke idok...

kirana berkata...

Nih pehal nih citer2 hal kawen2 nih. Ohww... lelaki kawen pompuan muda baguih, pompuan kawen lelaki muda tak baguih yer? Ntah mane abg nih dpt idea nih!

ONE ZABA berkata...

shifu...>> satu jemputan pun aku tak dapat. tak boleh la nak telangkup periuk.

tirana...>> double better dan singgle

anis...>>tolan panadol.

eeeda...>> bukan kau yang cakap daaaa...

kirana...>> orang denmark yang kaji daaaa

Bapak berkata...

alamak ingat kawin yang tiga tahun lebih muda leh panjang umo, rupanya 15- 17 tahun

camner nak buat nie..heheheh

arryani berkata...

kalo dh suka....tak kira tua muda..

panjang dan pndek umo, blakang kira..aagagagaa

ONE ZABA berkata...

bapak...>> bukan ke ada 3 lagi tiket!!!!ada berani kaa!!!

yan...>>agaagagagagagaga!!!!

cHeRyNa PiReS berkata...

sha nak gi sekolah. tgk ada calon suami ke tak..ehehehe...

DUN Behrang 2020 berkata...

Ermmm...lain macam jer...ada makna kaaaa?

ONE ZABA berkata...

cheryna...>> ada... ramaiiiii!!!!

dun...>> tak da la. saja nak tulis.

hazlin berkata...

mudo ko tuo, sampei maso tutup mato juo..

ONE ZABA berkata...

hazlin....>> yo la tu!!!!! tak balik bercuti kat gopeng ko???

sonata anak kancil berkata...

aku baru tiba atas gunung ni sebab baru balik ( bukan ko tatau aku pegi mana )...tengok2 orang cite bab kawen tuo ke mudo...apa aku kisah...aku dah kawen...jodoh , mati Allah yang tentukan! ( ni yang aku bimbang - tak lama aku lagi atas muka bumi ni )

sonata anak kancil berkata...

opppsss...nanti aku nak "hadiah"kan apa yang ko nak kirim sangat kat aku...sampai kompunan la tu...