Jumaat, Julai 10

Mari makan derian...

Buat yang bergelar wanita....

termasuk yang ada kat dalam rumah aku ni ha...

KAJIAN terbaru mengatakan golongan wanita sukar untuk menolak makanan kegemaran mereka berbanding lelaki. Penyelidikan yang dilakukan oleh penulis kajian, Dr.Gene Jack Wang meramalkan wanita mempunyai kepayahan untuk mengatakan 'TIDAK' terhadap makanan kerana mereka mereka berpendapat mereka boleh menikmatinya untuk 2 orang.

Demi menjaga kandungan, mereka menganggap makanan adalah sajian penting sepanjang tempoh kehamilan, kata Ketua Saintis di Brookhaven National Laboratory dan Profesor Psikiatri di Sekolah Perubatan Mount Sinai, New York. Perbuatan ini dipercayai mempunyai kaitan dengan hormon dalaman wanita kerana wanita memerlukan makanan yang banyak sewaktu hamil.

15 ulasan:

julietchun berkata...

Lho, ingatnya hang dok kenduri derian.

sonata anak kancil berkata...

BIASA nya aku kategori jarang menolak pelawaan orang untuk makan! kalau pengkaji itu buat soal selidik kat aku - tambah sahih la hipotisis nya...

mawar berkata...

entry ni nk bgtau psl org umah tn rmh sdg hamil ke ape... hehe! jgn mrh, gurau je...

ku tak sempurna berkata...

ni kajian kat new york.. errr tak boleh kaitkan dgn perempuan malaysia ni, kataku konfiden :D

Yunus Badawi berkata...

n3 ko ni telah menarik komen2 dari golongan wanita. Biarlah aku jadi lelaki pertama komen.

Aku rasa ada betulnya hasil kajian tu hehehe

Putera asQalan berkata...

Owh,tp kalo perempuan tak hamil pun ade gak yg sukar menolak dan mengata tidak . haha ^_^

Tirana berkata...

One, saya masa pregnant, tak berapa lalu dan tak berapa boleh makan. Kadang-kadang makanan kesukaan bertukar jadi makanan yang dibenci masa pregnant..hehehe.. Sebab itulah bila baby dah keluar, saya jadi kurus kering. Masa pregnant perut gemok la sekejap

arryani berkata...

Perit tul nk tembus blog ko nih...Dari smlm aku nak masuk.Tak dapat2...

Bukan apa, aku ingatkn ada gmbo org tengah bedal deyan..Nak la join dalam sekaki dua..

Tengok2 N3 pompuan ngandung plak.

Tifah tertifuuuuu......

Apapun, slamat menambah sorang lagi ahli ...ngeh3X

ONE ZABA berkata...

juliet...>> nak kenduri derian apa pulak...sekilo 9 hinggit kat sini. tak makan derian pun tak apa la.

sonata...>> tak payah cakap la... aku tengok ko tu aku tau dah..sihattttt!!!

mawar...>>siapakah gerangannya yg hamil tu...aku kahhhh???

kts...>>> aku percaya cakap ko tu. sebab aku pernah tengok ko tu.

YB...>>tak ada lah salahnya. kaji atas perempuan... maka hasilnya mesti lah atas perempuan jugak.

Putera...>> udah namanya pompuan. tak kira la hamil atau tidak. sebab yg hamil tu belum tentu beranak. hamil seumur hidup rupanya. boroi rupanya.

Tirana...>>sama lah macam ku pong...mem besar yg hamil, aku pulak yg loya-loya. tak leh langsung bau sardin.

yan...>>aku rasa ko tipah tertipu berkali-kali tu. aku yg hamil ni tau tak.... tak bertambah la ahli !!!!

hazlin berkata...

nak makan derian, balik gopeng...

Bapak berkata...

Salam,

Bapak agak setuju ngan kajian nie.

Masa Orang Rumah Bapak pregnen dulu, makan x ingat punyer.

padahal sebelum pregnen, makan nasi x pernah habis. Bapaklah tukang habiskan makanan dia..heheh

tice LIN berkata...

igtkan nak ajak makan derian.. teringin nak makan durian tembaga kat dusun ayah..

ujie berkata...

one z..ye ker..salah kot kajian tu..rasa ye lelaki yg kuat makan sbb abg misai tu ujie tgk dia yg kuat makan bukan ye ujie huhuhu...

Shifu67 berkata...

kalau mem besar mengidam makan derian... senang le musim ni.... jgn mabuk derian dah le

ONE ZABA berkata...

hazlin...>> kat gopeng pun tinggal pokok je. habis di belasah dek tupai.

Bapak...>>selera anak dalam perut la tu.

tice lin...>> teringin...wah, ngidam la tu. tapi jgn makan lebih2. nanti masuk wad lagi.

ujie...>> org lelaki ni maintain...belasah je apa yg ada.

shifu...>>sebenarnya tak da sesapa yg teringin dan tak da sesapa yg ngidam. elergik belaka dalam rumah aku ni.