Ahad, Jun 7

Kawan lama


Khamis lepas aku didatangi seorang teman lama bersama suaminya. Setelah 22 tahun, bertemu kembali. Kali terakhir, aku hadir majlis perkahwinan kawan aku ni tahun 1987. Cuma agak sedih dapat berjumpa sekejap saja. Tak banyak cerita dapat dibuka. Kawan aku ni kebetulan datang melancong ke atas gunung ni bersama keluarga dan adik-beradik. Jadi tak dapat la nak sembang lama-lama. Mungkin pada lain pertemuan dapat cerita panjang... mudah-mudahan.

16 ulasan:

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

syok aa, jumpa kawan kawan lama..


cikgu ..aku nak nek atas dalam sari dua nih...harap buleh jumpak jgk!...

sonata anak kancil berkata...

mana boleh kebetulan melancong OneZ- tentu dah rancang sakan - klu tak sesak nafas lah kat atas gunung tu...

cuma dapat kebetulan jumpa OneZ - dok godak blog tu gamaknya!

tahniah la dah dapat jejak sahabat lama...he3x sahabat baru ni pun akan jadi lama gak...

Yunus Badawi berkata...

nostalgia giler 22 tahun baru jumpa balik. Lepas ni bolehlah buat susulan.

Kawan2 masa belajar dulu ramai yg dah kemana menghilang huhuhu

- jinggo - berkata...

cgu..

saya nak naik gunung ni..
besarnya gambar Pak Lah + Najib.........

azlanlin berkata...

Tentunya tersingkap memori lama...

Nak jugak aku ke sana..tapi bila ya?

julietchun berkata...

nak singkap kisah 22 tahun seminggu pun tak abih ye.

Tirana berkata...

Seronoknya dapat bertemu kawan lama..tentu One tersenyum sepanjang hari tu kan?

Marzalina berkata...

22 tahun...lama betul tu tak jumpa kan...mesti sembang tak hengat punya hehe

LotsOfLove-Pearls berkata...

best jumpa kwn2 lama..

satu temph yg pajang tue..

ku tak sempurna berkata...

22 tahun?? lama tu... nasib ko duk kwsn perlancongan... klu tak, mungkin 33 thn pun belum tentu jumpa :D

xiiinam berkata...

Salam....



Ku ingin tumpang beraksi di gelanggang selalu-selalu..


apakan daya...





Line tumpang orang ni...


curi-curi...

~Insan Biasa~ berkata...

wah....mesti buka cerita 22 tahun yang lepas ni.....kan kan kan...jumpa kawan lama...cite lama2 tentu lebih banyak dr cite baru2...ahaks

noorlara berkata...

sesekali atau sekali tu je jumpa balik kawan lama, satu anugerah masa berharga yg tidak harus dibiar begitu saja, hangatlah kembali ikatan yg kian hambar dengan cerita lama yg pasti menggamit memori

kuIna LadyInRed berkata...

kita kawan ya...

arryani berkata...

One

kawan lama aku sorang pun aku dah tak jumpa..entah manalah dorang dah lesap..Lepas further study semua mcm ditelan dek buku2 plak..
Sonok jumpa kwn lama nih kan?? Lagi la kalo yg kepoh cam aku..

ONE ZABA berkata...

cikgooden...>> call je la kalau naik atas ni. sedia menunggu.

sonata...>>semuanya suratan dan kebetulan.

YB...>>sedang menjejak semua kengkawan masa maktab dulu. hampir dapat dah semuanya.

jinggo...>>ofis gomen...kena la buh gambar gomen gak.

azlanlin...>>tak dan nak singkap. kejap je dapat jumpa.

julietchun...>>tak dan la...sempat tanya khabar je.

Tirana...>>memang seronok... tapi masa mencumburui kami.

Intan...>>22 tahun tak jumpa...jumpa semula pulak tak sampai pun 22 minit.

LOL...>>panjangggg....umur je yg makin pendek.

kts...>> ada untung dan ada ruginya. time cuti nak jalan pun susah...jalan jem.

cklah...>>ko buat la line sendiri.

anis...>>banyak cerita nak diceritakan...tapi tak kesampaian.

noorlara...>>betul tu ...lepas ni ntah bila pulak dapat jumpa lagi.

kuina...>>kalian adalah kawan ku.tak kira di alam mana pun.

yan...>>ko memang kepo pun. erkkk... tak beli tolo penyu ke.