Ahad, Jun 28

Jawapan teka teki

Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??
Jawapan: kuda hitam yg kena menari masa sharipah aini nyanyi lagu kuda hitam


Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?
Jawapan: tudung budak sekolah.


Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.


Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul lar..


Teka-teki: Bulu bertemu bulu,kulit bertemu kulit,makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawapan: MATA lah jawapan nyer..!


Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Pengembala naik keldai bawak itik.

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut HEPI BESDAY



Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani


Teka-teki: Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Batal la...imam tu terkejut ...pastu lari! Mana ada orang nak tunggu kalau kalau anjing datang dekat.


Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Udah berpayung time panas terik...mana nak basah.


Aduhai! soklan mengarut je semua ni...!! Jawab la apa benda pun pasti tak betui. Sebab jawapannya boleh diubahsuai ikut kehendak tukang soal.

Hampehhhhh....

Keputusannya... tak ada sesapa yang menang.

Jangan marahhhhh.... nanti kena jual!!!







11 ulasan:

nueeunlimited berkata...

apa da.... bikin suspender jek.wakakakah...
mcm2 budak2 la suke men teke-teki..

anis tinta semalam berkata...

wargggh wakakakkaka....kelako nyer...dah tau jalan g umah nanti cari, leh hantar derian eh....hehehhe

Tirana berkata...

Hehehe..teka teki kelakar.. Teringat masa kecik2 dulu, suka sangat main teka teki dengan arwah ayah tapi teka teki jenis serius..hehehe

julietchun berkata...

Adeh,kantoi gue.Nampaknya kena beli tek stoberi sendiri ler bulan depan kalo naik gunung,kekekeeke.

DUN Behrang 2020 berkata...

Teman betui pe yg no 5 tu...x kan skit pun x leh dpt hadiah...dpt satay kajang cameron pun ok la...

LotsOfLove-Pearls berkata...

Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani...

tak tahan soklan dan jawapan yg nie..
cian kerani...

Shifu67 berkata...

ni sorang lagi yg berhajat nak masuk akademi raja lawak le ni

noorlara berkata...

hahahaha nak jual lara ke, masalahnye sape nak beli makcik ni cik habang ooi? kalau jual onez tu ada gak bleh suruh bukak kelas tution dapek gaks fulus.

arryani berkata...

Wakakaka,

siot jek One...

Aku bukan tak dapat jawab, tapi, aku rasa 1 jek yang betul ari tu...wakakak. Pas tu time aku nak komen tak leh tembus dinding ko nih...

Apapun...

dapat stroberi 2-3 bijik pun...jadik la One...TaK kan tak kesiankan aku ni haaa. Dah terliur nak mkn stroberi nih!!wakakak

ONE ZABA berkata...

nueeunlimiterd...>> saja ngisi masa lapang. modal pun tak ada.

anis...>> bukan nak hantar derian, tapi nak makan derian.

Tirana...>> Teka teki ngena orang namanya ni.

Juliet...>> tak pa...kalau ko dtg , aku bagi gak buah stoberi tu nanti. tapi bagitau la dulu.

DUN...>>Kalau ko singgah hari tu...dapat la teh sebungkus. dah redi...ko je yg tak nak singgah.

LOL...>>bukan salah aku... aku pun tiru je org punya.

Shifu...>> nak masuk tanding segan pulak. buat lawak kat sini je la.

noorlara...>>laku lagi la. indon tak mau dah antar org jadi amah ke sini. so..banyak la kerja kosong nanti.

yan...>>aku nak hantar hadiah... ko yg tak nak bagi address. tolak rezeki la tu. meh sini alamat ko, yan. tawaran masih dibuka ni.

kirana berkata...

Wakakakakaka... benda segitiga yg kuar gulung2 tue seluar dalam arrr... Adeehhhh!! Sakit pewot la!