Rabu, Jun 24

Cuba la kalau berani!!!

Huwarghhh!!! Ngantuknya hari ni. Semua kerja tak menjadi. Kat luar hujan pulak tu. Sebelum terlena, meh kita jawab teka - teki ni.



1.Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??


2. Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?

3. Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?

4. Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka.. kalo terer!

5. Teka-teki: Bulu bertemu bulu,kulit bertemu kulit,makin tambah rapat makin nikmat rasanyer! Jawablah kalau bijak sangat!

6. Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?

7. Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.


8. Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???

9. Teka-teki:Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???


10. Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??


Jawabbbb...jangan tak jawab!!!

Sapa yang jawab tepat sama dengan skima aku ni ha..aku bagi hadiah.

Jawab sampai hari Ahad ni je.


27 ulasan:

julietchun berkata...

soklan no.2 jawapannya : SPENDER ONE Z,kekekke.

julietchun berkata...

soklan No.4 jawapnnya : kalo pakai selipar sampai bila nak siap gali, jadi kenalah pakai cangkul,ekekeke.

julietchun berkata...

soklan No.5 jawapnnya : bila One Z tutup mata utk tido ler. Ujan2 ni sedap wehh bila bulu bertemu bulu.

julietchun berkata...

soklan no.3 jawapannya ; kotak penalti

julietchun berkata...

soklan No.1 ; jawapannya : semut hitam tgh jogging,ekekekek.

julietchun berkata...

soklan no.8 jawapannya : KERAni,ekekekee.

julietchun berkata...

soklan 7 : jawapannya : lilin besday One Z.

julietchun berkata...

soklan No.6 jawapannya : koboi One Z naik kuda sambil pegang ayam.

julietchun berkata...

soklan No 10 jawappannya : dah ari tak ujan tak basahlah deme tu walau berkongsi 1 payung je.

julietchun berkata...

soklan No.9 : anjing tu jilat kaki sendiri apa plak ada kaitan ngan pak imam,aedhhh,dehhh.

julietchun berkata...

One, ku terbau-bau teh stoberi dari gunung turun ke lembah kelang,ahahahaha.

ONE ZABA berkata...

ha...ha...macam konpiden betul semua je tu, juliet. Tengok la nanti. Jgn marah la kalau dpt bau stoberi je. Jgn lupa...mesti sama ngan skema aku tau.

- jinggo - berkata...

TEKA TEKI
TEKA TEKONG.....

saya dalam bab lain ok...
dalam bab ni......

tapi saya dah salin semua teka teki ni.

eRiNsZ berkata...

abes dah julietcun tu jawab..hehehe

ONE ZABA berkata...

jinggo...ni pun salin daripada org gak. sekadar nak kongsi.

erin...>>> eh, tak betul lagi juliet tu.

sonata anak kancil berkata...

jawapan saya ialah :


1. tahi cicak baru jatuh ke lantai

2. orang kena saman polis - sebab nampak kon segitiga polis - pas tu keluar duit - bayar denda

3. Kotak penalti - di padang bola sepak

4. Sebab dia pakai cangkul

5. Buah jagung

6. 2 orang sedang menunggang kuda

7. lilin besday

8. KERAni sekolah / pejabat

9. Tak batal , sebab anjing jilat kaki sendiri

10. orang bermadu - dapat payung Siti Fatimah


Target sekurang2nya 9/10 betul...mana2 kalau penganjur kata tak betul - harap betulkan juga...janji dapat hadiah!

Yunus Badawi berkata...

Juliet punya jawapan dah nak betul semua aku rasa tu kecuali no 1 & no 2. Nanti aku nak bagi org lain jawab dulu (takut mereka cilok jawapan aku). Boleh tak aku kongsi dgn juliet?

Rozita berkata...

4. penggali kubur guna cangkul lah.kalau guna selipar mau seminggu baru siap.

8. kerani

9. apa plak batalnya, sbb anjing tu jilat kaki dia sendiri, bukan nya kaki imam tu

10. awek tu payung sbb panas, bukan sebab ujan. tu pasal tk basah

5. mata tertutup hendak tido

INI SAJE JAWAPAN YG AKU RASA AKU TAU...

~Insan Biasa~ berkata...

dan....jawapan saya lebih kurang sama jek dengan jawapan2 yang deme beri...tak yah la saya listkan ...

noorlara berkata...

laaa nak jawab hape sume org dah jawabkan, apapun seronok gaks sesekali kita berteka teki, tingat masa kekocik suke teka mak masak hape bila kita balik skolah !

hazlin berkata...

jawapan aku semua kat dalam list skima jawapan kao..

theconfused berkata...

elehhh.. kanga jawab, betul sme lakkk... xpalaa.. kasik can org len.. keh3

kuIna LadyInRed berkata...

juliet dah jwb semua so sy x mo jwb la...


nie kes kena turun dr bukit ker?

DUN Behrang 2020 berkata...

Mak aiii..banyaknye soalan...tapi aku nk jwb no. 5 je...jawabnya MATA BILA PEJAM, jawab satu je leh dapat hadiah beso tak?

Tirana berkata...

Saya datang baca soalan then baca jawapan yang lain dah bagi aje... Pening2 lalat nak menjawab sendiri..hehehe

Marzalina berkata...

aduhai...sedang berteka teki ni...apa ek jawapan? susahhh laa

ONE ZABA berkata...

pada yang jawab dan yang tak jawab...
makasih la datang jenguk. kalau korang jawab betui pun pasti tak betui punya la. kwang30x...