Isnin, Mei 25

Semalam...bbq

Ntah apa mimpi semalam, teringin nak buat bbq pulak. Pakat-pakat kumpul sorang sikit beli ayam, ikan, udang, sotong. Petang bakar...nasi goreng pun ada.... malam kasi licin semua. Biar gambar je la yang menceritakan semua.

Sapa kata orang atas gunung ni tak pakai kipas angin. Tu...nampak tak kipas angin. Beli kipas angin buat bbq je. Dalam rumah tak boleh la pasang kipas. Beku pulak nanti.





26 ulasan:

ujie berkata...

wa...uat ujie terliur je huhu...

arryani berkata...

Masyaallah, best nya makan see puut(seafood)...One, ada lagi tak? Aku kalo ko tak pelawa datang rumah, aku sikit pun tak kecik ati. Tapi, kalo ko tak lawa mkn see puut ni, mau membakar hati...Termasuk membakar segala lemak2 kat perut nih!!!

Meriahnya....

- jinggo - berkata...

cgu one...

kesian uji.
terliur apa tu...
mengidam @ terliur bau asap BBQ agaknya.....

apa2 pun seronok sebab masih ada majlis yg ramai2 datang....

ujie berkata...

jinggo...ada ke patut mengidam bau asap..huhu...bukan la...tu tgk ayam,ikan tu mcm sedap je he3

julietchun berkata...

udang bakar atas arang, panas-panas,meleleh.

Yunus Badawi berkata...

ko telah berjaya membuat aku rasa lapar pagi2 ni huhuhu

Dr.Araz berkata...

muhuhhahahaha.... sempoiiii

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

cuba lak sesekali...tabur kerang atas panggang tu..


kerang bakar sedap org kata..

Mama Danish berkata...

waaa besnye bbq..lamenye xwat bbq..aiiseyy xajakpn kiter join..

Tirana berkata...

Usihhhh..sedapnya..dah terliur dah ni..hehehe

Chekgu BaniHassim berkata...

ko mmg kejam one...
ko mmg...
aku kebulur balik dah nih...

ku tak sempurna berkata...

wowwweeeeee...

sume tu aku takleh makan.. kecuali ikan..

nasib....

kirana berkata...

Wahhhh... sedap nyer! Lama Kirana tak gi BBQ party nih!

sonata anak kancil berkata...

wow dasyat la....amboi tak pelawa langsung ...tak beri signal ponggg....sedapnya!

tak pe OneZ nanti nak buat gak! ko memang suka dengki kat aku...

(part macam ni tengok anak2 suka & seronok makan...)

anyway selamat menjamu selera walupun dah lepas...suasana begini, mengeratkan lagi ukhuwah islamiah...

LotsOfLove-Pearls berkata...

adede...
tetiba trus lapar..

ngap!

DUN Behrang 2020 berkata...

Wah....terkesima aku....nak wat gak lah...tp nk ajak sapa ek?

azlina berkata...

to one..z..bila mkn ramai2 ni kenyang pun jadi lapar balik..sedar badan dah naik..he..3x

azlina berkata...

sory tu slh ayat le cikgu minta maaf..tak sedar badan tiba2 dah naik...tapi yg penting bila berkumpul tu mengeratkan lagi silaturrahim...

kuIna LadyInRed berkata...

samapinya hati tak ajak...

asap aja yg sampai membuat mataku kabur...


nak majuk la...

arsaili berkata...

salam..wahhhhhhhhhhhh sedapppp nya..tapi jgn selalu sgt ber bbq..byk kasinogen...

me berkata...

blh tk lain kali kalau nk buat ape2 pun majlis mkn2 bg tau awal2... dh selesai br nk bgtau, bazir air liur je...

Anak Pendang Sekeluarga berkata...

slm...kami pun nk bua jgk la....smpna tama praktikal nie..

ONE ZABA berkata...

mari kita berbbq atas ni kengkawan...

theconfused berkata...

ui.. lapo..lapo... :P

Precious berkata...

Uuu ... bbq - best. Aku suke bbq. Ops, aku suke makan bbq kalau orang lain membakarnyer ...

noorlara berkata...

amboi sedapnya makan bbq tu, len kali jemputle lara bleh tumpang seperut hahahha sesekali berkumpul tentu meriah dan menambah kemesraan kan onez!