Ahad, April 19

Selera hari ini

Asyik cerita buah je. Terliok la pulok.
Pagi tadi pegi pasar tani cari lauk nampak buah mangga kecur jadinya.
Beli buah mangga. Jalan-jalan, nampak pulak strawberi.
Terliok lagi. Beli jugak. Lalu nak balik nampak org jual anggur...
apa lagi...beli le jugak. Sambar sekali buah jambu madu.

Ini pulak lauk tengah hari ni.
Bukan aku yang masak tapi mem besar yang masak.
Ada ayam masak kicap, kerabu taugeh,
kerang rebus cicah sambal kicap dan ikan kerapu kukus.
nyummm....nyummmm...mari makannnn!!!!!

21 ulasan:

lillies berkata...

salam...
waaah...!! sumenye cedap2 tu...nak ckit muleh..??
tapi nak yang buah strawberry tu lebih2 cikit ek...
hehehe.....

nueeunlimited berkata...

salam..
adoyai. wat air liur meleleh je la..
yummy!!! sodap2 n fresh2 buah2 tu ek..buah2an pergunungan la katokan. hehe...

INTAN berkata...

perhhh....nitik air lior atas keyboard

za berkata...

sedapnye... nak sikit

Chekgu BaniHassim berkata...

byk lauk???
ade stroberi lagik...
mentang2 la senang nk jumpe...
jeles...

ONE ZABA berkata...

lillies...>>asal boleh makan je mesti sedap la lillies. nak stoberi kena naik gunung ni dulu.

nueeunlimited...>> salah tu. stroberi je yg buah sini. yg lain tu import dr bawah gunung punya.

intan...>>lap cepat-cepat. meletop pc kang

za...>>ambik semua pun boleh. copy je gambar tu.

CBH...>> jgn jeles la. durian payah lak nak jumpa sini tau.

za berkata...

ade ke patut suh kite copy.... print pastu jilat2 ye??? sabo je la

Tirana berkata...

Amboi..sedapnya buah2an dan makanan tu..dah terliur ni..hhehehe..Anak saya ada kem di atas gunung nun..tak sampai balik lagi..tadi dah pesan minta dia belikan buah strawberri

Yunus Badawi berkata...

silaplah buka blog ko lepas makan ni. Lain kali bagi tahu awal, aku nak tumpang sekaki hehehe

noorlara berkata...

alahai sedap tu, nanti naik ke sana kena telefob onez, nak tumpang semulut bleh kan?

kalau ade mem besao sape laks mem kecik ek?

sonata anak kancil berkata...

wow sedapnya! lain kali tulis kat blog - contoh menu minggu ini...Jeng3, lepas tu kita orang pakat ramai2 pegi makan sama!

ku tak sempurna berkata...

klu ko kata ko masak pun aku takkan percaya...

muehehehehe..

ONE ZABA berkata...

za...>>apa pulak jilat.. kunyah la gambar tu terus. kalau cicah ngan kopi merah pun ok kut.

tirana...>>laaa, apasal tak bagitau anak ada kat atas ni. kalau tau, boleh kirim buah stoberi. rugi le.

YB...>>len kali bangun je tido, bukak blog dulu. cari mana yg boleh kunyah dulu.

noorlara...>>sila-sila la noorlara... kecik tapak tangan, memang keci pun tapak tangan aku ni. ada rezeki..ada la tu.

sonata...>>tiap hari menu best...dtg je la. kami tunggu.

kts...>>aku pun tak caya kalau ko masak

Shifu67 berkata...

ko duk kat CH pun beli strawberi ke... pacak je la depan tangga tu

kuIna Jentayutiara berkata...

apasl tak ckp mengdam pelam... leh sy g tanam depan rmh.

stobery tu... buat sy jeles..

hazlin berkata...

Salam,
hari ni kami chooti. meleleh ayor liyor nengok makanan tu...
kat gunung memang banyak stoberi...
layannnnnnnn jo!

DUN Behrang 2020 berkata...

Besonye selera ujan2 ni ye bro...teman x leh tgk kerang tuuuuuuuu!!!

theconfused berkata...

wahhhh... sedap aihhhh

nak pi cameron ah gini

LotsOfLove-Pearls berkata...

Sedap amat nie menu..

buah yg merah sedap jer..

Nak tumpang lunch ar..
huhu..
Salam Bro..

Papa-Itam berkata...

dah lama tak ke sini banyak yang baru..macam-macam ada...tiba-tiba teringat makan goreng pisang cicah sambal kicap..jangan tak percaya..kalau tak percaya tanya orang johor atau melaka..

su berkata...

nak stroberiiii!