Khamis, April 30

Kisah sengkuang

Jaga kesucian dalam bergaul
Jadilah seperti sengkuang,
walaupun hidup dalam tanah dan selut,
tetapi umbinya tetap putih bersih.



Mujur kat negara kita ni belum ada yg berani buat begini.
Tapi tanda-tanda ke arah itu sudah ada.
Sudah ada yang berani merusuh sampai bakar-bakar harta awam.
Ke mana hala tuju nilai moral generasi kini agaknya???????


zwani.com myspace graphic comments

7 ulasan:

Tirana berkata...

One..

Sedap sengkuang..makan dengan kuah rojak..hehehe..Orang tua-tua kata sengkuang ni sejuk..baik untuk orang yang panas badan..

Ke mana hala tuju nilai moral generasi anak-anak kita sekarang? Jika tidak dibendung dari sekarang..akan menuju ke arah kehancuran..hancur segala-galanya..

INTAN berkata...

sokong2...penyokong malaysia skrg pun dh felik2...

julietchun berkata...

letak cili makau pastu tabur kacang tanah, pehhh, sedapnyer. Adakah OneZ nak ckp kulit org tu putih mcm sengkuang? kekekeke.

- jinggo - berkata...

cgu one...

kalau kat atas tu..
macam kita tahu..
dah nak berlaku pun kat negara kita.....

apa yg nak ditayang pun tak tahu...

gambar kedua tu.
kuda cacat ke.........

DUN Behrang 2020 berkata...

Stuju..kulit org tu putih agaknya psl mkn sengkuang...salute ngan brader yg tangkap tu...kena pd tempatnya...tepat pada waktu dan ketika!

arryani berkata...

Jalimnye ko One memaksa kuda itu berlari dengan bersungguh-sungguh..

Jalim nye ko...

Jalimnye ko....

ku tak sempurna berkata...

aku setuju ckp juliet...

sedapnya sengkuang dgn cili makau...

pergghhh... sedap :)


lama tak makan sengkuang... nak pi cari laaaa :P