Khamis, April 16

Kedondong pulak

Kecantikan dalaman Jadilah seperti durian, jangan seperti kedondong.
Durian walaupun di luarnya penuh kulit yang tajam,
tetapi di dalamnya lembut dan manis.
Berbeza dengan kedondong,
di luarnya mulus dan berkilat,
tetapi di dalamnya ada biji yang berduri.

Yang mana satu pilihan anda....mahu jadi durian atau kedondong...ahakkk!!!

Aku...aku pilih jadi kedondong.
Biar pun berduri bijinya, sedap dimamah kalau dibuat jeruk.
Duri tu masa buah tu muda je agak tajam-tajam.
Dah masak tak pe...boleh dibelai-belai durinya.
Buat tocang pun boleh...heee..heeee.
Tak bawak penyakit lak tu.
Jadi kegemaran kaum hawa lagi.
Yang ngidam lagi le.
Durian.... kalau terlebih makan boleh tumbang jawabnya.
Durian pulak kebanyakannya org lelaki je yang suka.
Tak nak la aku jadi durian.


akibat tercekik biji durian.

16 ulasan:

noorlara berkata...

aye nak jadik dudua bleh ke encik one z, sebab dedua tu sedap, sape kate lelaki jek suke makan durian, ade dusun tak, mai tengok camna aye bedal derian tu

julietchun berkata...

Err,errr,apa kaitan gambar ngan tajuk arini yer? kakakaka

lemangcute@chah berkata...

hehehe.. lemang nak jadi lemang..hehehe

durian dan kedondong.. lemang likeeee...

jadik durian untuk pompuan lagik better kot.. coz berduri..orang pikior 2,3 kali nak pegang..dah pegang kene berhati2..


kecantikan dalaman... zikirrrr...

chaiyokkkk

Chekgu BaniHassim berkata...

tupai tu tgh tercekik ke tgh beromen??
hiks...

soca berkata...

aku rasa mcm tgh wat cpr tuh...

ku tak sempurna berkata...

aku nak jadi strawberi..

di luar lawa..
di dalam pun lawa..

boleh??

Shifu67 berkata...

org kata.... sebelum isteri 'mengidam' tanda nak jadi.... suami dulu yang 'mengidam'.... errr.. ko mengidam nak makan kedondong eii... lepas ni sah mem ko pulak yg mengidam

sonata anak kancil berkata...

22 tak gemar! Tahap zaman mengidam dah habis...Durian busuk! Kedondong masam!

INTAN berkata...

compom pilih buat kedondong@amra....sbb x mkn buah doyan..wakkaka

Yunus Badawi berkata...

aku nak jadi mcm durian. Walaupun berduri tapi harga mahal.

Durian busuk buat tempoyak pun org beli jugak.

kuIna Jentayutiara berkata...

sy tak makan durian so sy pilih kedondong...

xiiinam berkata...

Nak bermadah ni cikgu...

Kalau kanda jadi bulan;
biarlah dinda jadi angkasawannya,
kalau kanda jadi kedondong;
Huh...tak ingin aku makan kedondong lagi.....

....start hari ini, berkuasa serta merta!!!





muehehe





.

Dr.Araz berkata...

Muhuhahahaha...
Jadilah diri sendiri...

xiiinam berkata...

Malehlah nak tinggal jejak kat sini dah....
tuan rumah tak rajin nak jawab komen.....
diboooor je tetamu dia terkapai-kapai.....
cehhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

Pujangga Asmara berkata...

Tapi Lastly, Saya Pilih Tebu Sebab Buleh Buat Air Tebu.. Best Minum Masa Bulan Posa.. Kakaka..

ONE ZABA berkata...

noorlara...>> ate... udah suke...bede je le.

julietchun...>>bagi cpr tercekik biji gajus tu.

lemang...>>lemang makan ngan kuah durian ok kut.

CBH...>> tercekik sebab beromen la tu.

soca...>> akukah yg dicpr tu.

kts...>> lawa...tapi masam.

shifu...>>aku ngidam sokmo...hasil je tak ada.

sonata...>>eleh... busuk konon. tempoyak tu sampai jilat jari ko belasah.

intan...>> lupa dah aku ni... kedondong tu amra. pueh mikir.

YB...>>sapa kata mahal...kat kg aku tu, 50 sen sebiji.

kuina...>>org pompuan memang suka pong kedondong.

cklah...>> aku tetap jadi kedondong. sebab bijinya berduri.

dr.araz...>> ko jadi le apa pun.

cklah lagi...>> aaiikk!!! merajuk!!!. ko tak dapat biji kedondong ke tu.

PA...>>minum la ayo tebu tu... kencing ateh tilam baru tau