Jumaat, April 10

Kebanggaan kami


Keratan akhbar tempatan hari Selasa baru ni.
Apa istimewanya cerita ni?
Bagi orang lain mungkin tak ada apa yang istimewa.
Tapi bagi aku dan yang sewaktu dengannya pasti berbangga dengan cerita ni.
Berbangga dengan watak isteri dalam berita tu.
Kalau korang nak tau.... watak isteri , Lans Koperal Roslinda Mazlan,
adalah bekas anak murid aku di SRK Convent dulu.
Kami bekas guru, berbangga dengan tugas yang dipegangnya sekarang.
Sungguh besar peranan yang perlu digalasnya.
Walau tak sehebat gelaran-gelaran besar seperti doktor,
lawyer dan sebagainya, namun tidak semua orang
melalui apa yang dilaluinya sekarang.
Moga pemergiannya dalam misi pengaman itu
selamat pergi dan selamat kembali.
Merasa jugak masuk pepar...
merasa jugak pergi luar negara.

14 ulasan:

~Insan Biasa~ berkata...

tahniah!.....memang berbunga2 hati kalau dapat lihat anak murid kita jadi manusia.

dcrysz berkata...

Wah seronotnyer... dapat anak murid yg berjaya!!!

xiiinam berkata...

orang gunung memang berani dan tahan lasak....bravo...bravo....

theconfused berkata...

hoh.... gila laa masuk paper... keh3

sonata anak kancil berkata...

glamornya ! satu malaya tahu...walau nama cikgunya tak dicatat di situ yang mendidiknya jadi 'orang' , cikgu mana yang tak bangga kan? berkat ilmu yang cikgu ajar...

Shifu67 berkata...

mencakar rimau la diorang... pegi berdua, balik bertiga la jawabnyee... hehehe

su berkata...

hebat tul bekas anak murid!

ape tips?

za berkata...

tahniah kat ckgunye... hrp2 murid tu leh igt ckgu dia lg... huhu

julietchun berkata...

tak lama lagi cikgunya plak masuk paper.

kuIna Jentayutiara berkata...

g bulan madu kat oberse lak tu..

bangganya cikgu yer..

Chekgu BaniHassim berkata...

oooo...anak murid la nih ek??
kenal lagi ek??
bangga gak sebab pernah jadi anak murid ek?

ku tak sempurna berkata...

teringin plak nak berbulan madu kat Lebanon... :)

Yunus Badawi berkata...

Macamana cikgu boleh kenal anak murid cikgu ni ya? Selalunya anak murid yg ingat kat cikgu terutama yg cikgu brutal hehehe

tumpang lalu
kts - bila ko nak pergi bulan madu tu?

noorlara berkata...

tu le kelebihan menjadi pendidik, dapat berkongsi kegembiraan dan kebanggaan murid dan bekas murid serta jasa sentiasa dikenang dan pencenpun masih digelau cikgu.

Tak kira apapun jawatan kita, masing-masing ada fungsi yg amat penting kepada negara. Golongan professional atau buruh kasar sama pentingnya walau bidang kerja kauh berbeda tak gitu cikgu!