Isnin, April 13

Antara orang dan biji

Sibuk lagi minggu ni. Karnival Bahasa peringkat negeri pulak kat sini.
Ada 6 lokasi pertandingan. Jauh-jauh pulak tu.
Kerja usung spekar je la minggu ni.
Dalam duk rehat-rehat tu, sempat gak la jenguk-jenguk rumah kengkawan.
Jenguk punya jenguk aku terjumpa kata-kata ni.
Agak menarik jugak.
So, aku copy dan paparkan kat sini buat renungan semua.


Jangan suka mendedah tubuh
Jadilah seperti jagung, jangan seperti gajus.

Jagung membungkus bijinya yang banyak,

sedangkan gajus mempamerkan bijinya yang cuma satu.


ada sesapa yang berani jadi macam gajus.... ahakkkkk!!!!!


15 ulasan:

ku tak sempurna berkata...

errrr... errr...

errr... errr..


errr.. errr...

errr. errrr...


tak terkata...
biar aku jawab dgn gelak je la...



wakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakaka


jgn salah paham...
aku klu tak tau nak kata apa, aku mmg akan gelak...

:P

DUN Behrang 2020 berkata...

aku cuba tak nak gelak...komen aku kalo benor2 perlu pamer...kalo idak sorok je la...

ujie berkata...

No komen ar..he3.

julietchun berkata...

dah lupa ler camner rupa gajus, kena tgk kamus bergambar anak buah dulu baru bleh bagi komen nak pamer ke tidak,kakakaka.

za berkata...

erm... huhu, kiut pe bijik gajus tu, bengkok. pe slh dia tayang... ekekeke!

xiiinam berkata...

....biji gajus mahal woooo....

Shifu67 berkata...

aku tetap bungkus biji... walaupun cuma... (sambil makan biji gajus... berapa la kalori tambah ni)

INTAN berkata...

erkkk....kelu...hehe

azlanlin berkata...

Alaaaa broooo... mcm mana ni...

Biji-biji aku udah tak boleh nak bungkus lagi nihh... abis la orang nampak biji-biji aku.

Payah jugak ek, kalu kat pipi timbul berbiji-biji.. jenuh laaaa, kena bikin "mask" ni...

Hihihi... biji-biji yang tak berbungkus...

Yunus Badawi berkata...

gajus sebijik tapi besar (dan ada harga). Jagung kecik2. Itu sbb gajus berani tunjuk hehehe

kuIna Jentayutiara berkata...

errrr no komen!

ONE ZABA berkata...

heran gak ni...ramai yg agak terkedu nak komen.

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam Bro..
rasa cam familiar ayat tue..
huhu..
katakan tak nak kepada gajus..
huhu..

Dr.Araz berkata...

Muhuahahahahaha...

noorlara berkata...

ate kalau dah bijinye kat dalam bukanle namanye gajus, eh tingatle masa kekocik bakar biji gajus, erm sedamnye.
Selamat berminggu bahasa.