Selasa, April 14

Antara manusia dan pisang


Setia terhadap pasangan
Jadilah seperti pohon pisang.
Pohon pisang kalau berbuah hanya sekali seumur hidupnya.

Tetapi dari segi mengeluarkan hasil pulak...rugi la jadi pokok pisang.
Bertahun-tahun kawen... sekali je bagi hasil.

Uhuuu...buat rugi ayat bangun membuat atau bangun kena buat macam ajaran cklah tu.


18 ulasan:

Tirana berkata...

One...

Pisang, sekali berbuah, banyak biji dalam setandan..hehehe..

xiiinam berkata...

Errr...
Saya tak fahamlah maksud ayat itu cikgu...

Errr...cikgu suruh saya terjemahkan ke?

Saya cuba ya cikgu....
"Pisang awak...eh...tak boleh..."
Cuba lagi...
"Pokok pisang awak....eh...salah..."
Cuba lagi aaaa...
"Awak kawen pokok pisang..."
,
,
,
,
,
,
,
,
lariiiiiikkkkk...

Yunus Badawi berkata...

saya suka pisang tanduk. Itulah agaknya rasa mcm ada tanduk kat kepala baca ayat ckLah

....

..
.
lariiiiikk

Dr.Araz berkata...

Goreng Pisang singgit....

~Insan Biasa~ berkata...

buat lempeng pisang..sarapan pagi...enak loh...hehe

julietchun berkata...

pisang montel sangat tak sedap sbb terlalu montel,kekekee.

theconfused berkata...

ku tingin nak makan cekodok pisang daaaaaaaaaaa....

hazlin berkata...

apa kaitan pisang dengan kuda laut yg bercium tu ek?
yang pasti kuda laut yg satu lagi tu ... meragan!

Marzalina berkata...

pokok pisang ler pulak..hihihi..apapun saya suka ayat "pisang takkan berbuah 2x" hahaha

ku tak sempurna berkata...

bang, pisang goreng 2 ringgit..


lalalalala...
sedapnya...
aku suka pisang goreng :D

su berkata...

dalam maksudnye tuh! hehehe!

me berkata...

aku suka pisang raja brbanding pisang awak... pisang tanduk pon ok gak, haha!

Chekgu BaniHassim berkata...

pisang mmg berbuah sekali..
tapi anak pokok2ny tumbuh berderet2 kat tepi pokoknye...
oke la tuh...

ujie berkata...

ujie tgh blur..he3

DUN Behrang 2020 berkata...

Kalo pisang abu...Pak Abu punye...pisang awak...sapa punya ek?

LotsOfLove-Pearls berkata...

Hye there Bro..
Datang kat blog LOL k.
Amik Award ChanteQ..
Hehe..
Gud day!

Batara Guru berkata...

ada gak pisang berbuah dua kali.
lagi le ramai giler....

ONE ZABA berkata...

tirana...>> kalau pisang awak lagi le... biji kat dalam pun banyak.

cklah...>>pisang awak cklah lenyek-lenyek lalu diuli-ulinya.

YB...>> ko tanduk je cklah.

dr. araz...>> pisang goreng la... bukannya goreng pisang. dr. pisang ke ko ni.

anis...>>taruh gula kabung sikit baru best.

julietchun...>> nanti la kau. dpt pisang montel sok... ha!!! lari tak cukup tanah ko nanti.

theconfused...>> nanti aku suruh kodok antar pisang kat rumah ko tu.

hazlin...>>kuda laut tu teringin nak tengok pisang.

intan...>> pisang buah banyak kali le baguih. banyak sikit hasilnya.

kts...>> kat tepi jalan tu banyak ada jual...nak beli berapa hinggi pun boleh. ko beli sekali ngan tokeh tu lagi senang.

su...>> eh, tak da la...tak ada apa yg tersirat dan tersurat pong. masalah disiplin lagi le tak da nya.

me...>>ko tu memang la...kulit pisang pun pegi goreng.

CBH...>> ko tu bila nak jadi pokok pisang.

ujie...>> aikk...dah kawen pong blur lagi. apa yg tak kena lagi tu.

DUN...>>pisang awak...awak punya la. tak kan aku punya kut.

LOL...>> ingatkan nak ajak makan cekodok pisang tadi. tq le bagi award tu.

Batara...>> tu jenis manusia tak serik-serik la tu.