Selasa, Mac 24

Ketemu Wak Jinggo


Semalam, Isnin, seorang lagi sahabat alam maya yang dapat aku temui. Saudara Jinggo yang empunya rumah jinggo-ecokid.blogspot.com. Sudah banyak kali dah Wak Jinggo ni kata nak naik gunung ni, baru ini ada rezeki boleh berjumpa. Walau hanya seketika, sempat jugak la bawak belasah roti canai dengan teh tarik. Cuma tak dapat cicah dengan kari kambing je. Harap-harap selepas ini ada lagi pertemuan-pertemuan yang lain yang dapat diatur untuk berkongsi cerita.

Cuti penggal bulan Mei dekat dah ni. Sesapa yang rasa-rasa berhajat nak naik makan angin atas gunung ni, elok-elok la bagitau cepat. Boleh la tolong-tolong bookingkan tempat penginapan. Kalau lambat, alamat tido dalam kereta la jawabnya.

21 ulasan:

Miss Jaz berkata...

salam one z....bestnyer dapat jmpa kengkawan....nanti nak naik sana la.nak jumpa one z..bleh?

xiiinam berkata...

org sg kerawai ni eiik

Shifu67 berkata...

bila la aku nak naik gunung ni


errr... macam penah dengar nama sg kerawai tu... tapi dimanaaa yaaa

amirul berkata...

Salam OneZ,
Bestnya... dpt jumpa kengkawan alam maya secara realiti...

Tirana berkata...

Wahhh..One dah dapat jumpa jinggo. Saya yang tinggal berhampiran dengan dia pun belum dapat jumpa lagi..hehehe.. Selalu dia lalu depan rumah saya ni tapi bukannya dia nak bagitahu...dan lepas baru nak cakap..Jika tidak, boleh la pergi mengintai dia..hehee..Kalau rasa-rasa malu..kena pakai topeng la..hehehe

- jinggo - berkata...

wak one...

terima kasih kerana roti canai banjir...
nanti nak naik lagi...
kita pekena roti canai banjir + kambing sekali...

ku tak sempurna berkata...

maleh nak naik gunung waktu cuti... jem mengalahkan KL..

nanti kita jumpa ek...
tapi ko somi orang kan...
isssshhhhhh...
but-but dah pesan... jgn main api

:P

eRiNsZ berkata...

klo erin g ctu slalu nyer terjah jerk so x smpat nak calling calling one-z haha..

julietchun berkata...

yg jauh didekatkan, yg dekat kita rapat-rapatkan. Aku suka tido dlm keta, hahahha.

kuIna Jentayutiara berkata...

berbaloi gak jinggo mendaki gunung tu yer..

sy klu nk kesana terus g ketuk pintu aja.. pintu rmh chekgu a....

ONE ZABA berkata...

Jue...>> dtg la jue...nanti boleh belanja makan.

cklah...>>eiik la cklah... bukan nya jauh beno. tapi kabo le nak eiik tu.

Shifu...>> gunung ni tak ke mana shifu. tukang panjat je yg tentukan.
errkkk...sg kerawai tu yg pastinya bukan kat teluk.

amirul...>>memang best...banyak crite boleh dikongsi.amirul lak bila nak naik sini.

Tirana...>> Tirana pulak bila lagi nak ke sini. Cuti hari tu tak jadi.

Jinggo...>> beres wak...dtg je la.

kts...>> memang aku ni suami org. tapi belum lagi jadi suami orang-orang. cengkerik cakap...jgn main air. nanti lemas dalam dahaga...heee..heee.

erin...>> alah ko tu memang la...dekat je. sehari 6 kali pergi balik pun sempat. tapi len kali laung la kalau nak dtg.

julietchun...>> yg jauh didekatkan ... yg dekat dirapatkan...yg rapat disatukan. aku suka tido dlm khemah.

kuina...>>ketuk la kuina...jgn ketuk time tuan rumah balik kg udah la. dok kat tangga je la.

INTAN berkata...

nti daku ke sana..lanjer steam boot ek...hehehe

Chekgu BaniHassim berkata...

owh...inila cikgu jinggo tu ek??
akhirnye bertemu jugak ek??

su berkata...

mbekkk...mbekkkk...

ni saye ade jual baja baekkk punyerr! nak beli sebungkus kaaa incikkk?


hehehehe....

ujie berkata...

wa....sampai gak wak jinggo tu ek..he3..mesti banyak crita tu he3

ONE ZABA berkata...

intan...>> jgn mintak bot udah la. tak da kat sini.

CBH...>> udah jodohnya gitu...jumpa la

Su...>> syuhhh..syuuhhh... jgn buang baja merata2.

Ujie...>> tak da la sampai ngumpat ujie.

aZuRa AhMaD berkata...

ish..baru ja naik gunung bln 1 aritu...best giler...pi time org bekerja..x ramai org

arryani berkata...

Ramai nye nak g cameroon...........

OneZ boleh jadi duta la..Produk roti banjir cameroon.Hehehe

ONE ZABA berkata...

azura...>>tak pe ...lain kali dtg lagi, laung-laung la.

yan...>> sini tak de banjir.nak tengok banjir kena la makan roti canai banjir.

dcrysz berkata...

sronotnyer.... masa kekecik dulu penah berangan nak duk kejer kat Cameron... tp... ghupanya dok melaka....
kalau nak singgah melaka bg tau jer ler.....

DUN Behrang 2020 berkata...

2 gambar ni nk teka apa beza ke...kalo hadiahnye beso nak le teman teka...