Jumaat, Mac 13

Jawapan kepada soklan




Dalam seminggu ada 7 hari...Isnin, Selasa, Rabu, Khamis, Jumaat, Sabtu dan Ahad.
Sebutkan 5 hari dalam seminggu itu tanpa menyebut nama-nama harinya.
Maksudnya nama lain lah. Tapi mesti dalam bahasa Melayu gak.

CuBa KoRaNg SeBuTkAn....SaPa DaPaT aKu BaGi HaDiAh.

sms ditutup....

Tak ada sorang pun yang dapat jawab soklan tu. Kalau korang pun tak boleh nak jawab... apatah lagi org Siam nun. Bahasa omputih lak tu...terkebil-kebil le diorang tu. Kesimpulannya, objektif program tu tak tercapai.

Jawapannya:

kelmarin


semalam


hari ini

esok


lusa



maka hadiah-hadiah akan dibawa
kepada soklan-soklan akan datang.



Computer SmashThrow Computer

21 ulasan:

Tirana berkata...

Alamak dah terfikir nak jawab macam tu semalam...hehehe..

Qaseh berkata...

wah..sungguh dramatik jawapan kepada soalan tuh... ngeh..ngeh..ngeh..

INTAN berkata...

uik...bila kuwar soklan ni?..kenapa x perasan pun...ala...rugi!!!

reen berkata...

salam prknalan...satu sessi soal&jawab yg mnguji minda ni...hehehe...

DUN A. RANI berkata...

So clever...ingat mmg nk jwb camtu...tp menang nnti susah lak nk panjat gunung amik hadiah2 tu...(kononnye le!)

ujie berkata...

eleh..saja je x mau jwb...he3..

~Insan Biasa~ berkata...

Adeh.....kantoi sudah! eheehekekek

julietchun berkata...

bukan saya jawap camtu ke? :D

tasikmerah berkata...

aku tak jawab tp aku nk hadiah! bulih?

ha ha.

.

kuIna Jentayutiara berkata...

lor itu aja... penat perah otak nie, sek bek tak terkeluar isinya..

sonata anak kancil berkata...

Soalan kurang faham, jadi buat jawapan pun kurang tepat. Lain kali cikgu ajar betul2, jangan beri soalan yang kelabu2 asap. Maka anak murid pun kena "main" sebab cikgu dok "sogok" dengan hadiah.Murid pun berebut2 nak jawap. Tengok2 macam tu jawapan!

Shifu67 berkata...

ehhh... kawe dah hantar sms jawapan tu... apasal tak leh menang lak ni... waaa... ni mesti ada konspirasi nii

guru_cikgu berkata...

Tak dan nak jawab,dah bagi jawapan. Mana aci?

amirul berkata...

Salam One Z,
Awat tak teerpikiaq erk?

Yunus Badawi berkata...

ek alah.
Bila nak buat soklan2 lagi? Kali ni saya nak ambil bahagian.
psst - pastikan hadiahnya menarik, tertarik dan debom

ku tak sempurna berkata...

yesssss... aku betul..

mana hadiahnya?? :P

Chekgu BaniHassim berkata...

erm..tatau pun ade kuiz..
tau2 dah tutup talian...
len kali kut...

azam berkata...

hadiahnya menarik tul

Pujangga Asmara berkata...

Salam abg one..

wah.. hahaha.. hadiahnyer best betol.. dapat kereta or lori dgn special gift tedy bear xpon mak giant.. hahaha... lawak2..

noorlara berkata...

apa punya kuiz dah mandatori! zalim betui le onezaba ni.
Tak tau bila akan berkhir drama kat negeri kite ni nak kata kalut tak jugak biasa jek....ermm

kirana berkata...

Ala...baru nak jwp dh ada jwpan. Tak aci la camni. Mcm tak ikhlas je wat pop-kuiz nih!!!

Nanti Kirana adakan peraduan teka-teki utk korang. So..rajin2 la jenguk blog Kirana.