Ahad, Februari 8

Menyeberang Banjaran Titiwangsa


Siap-siap nak ke Kuantan esok. Ada meting di ibu pejabat. Meting mula hari Selasa hingga Khamis. Campur perjalanan pergi dan balik, lebih kurang seminggu le tak duk kat rumah. Perjalanan dari atas gunung ni ke tepi laut sana nun mengambil masa lebih kurang 8 jam termasuk berhenti makan, rehat, solat dan tergucil. Hampir 500 km perjalanan yang harus aku tempuhi.
Sakit pinggang woooo!!!


Atas gunung ni nama je dalam negeri Pahang, tapi kalau nak ke mana-mana dalam senegeri terpaksa turun ke negeri Perak dahulu. Lepas tu masuk pulak Selangor. Melepasi Selangor, panjat dan turun pulak gunung Genting. Baru masuk Pahang semula.
Ngantuk dan bosan jangan tanya la. Habis kuat la pasang lagu dalam kreta tu untuk hilangkan ngantuk. Memandu sorang-sorang pulak tu.

Harap-harap esok tak ada pak polisi curi-curi ambik gamba aku. Udah la curi-curi ambik gamba aku, lepas tu mintak sain otograp pulak tu. Tak berdaya dah aku asyik dapat sijil penghargaan je tiap kali ulang alik ke Kuantan tu. Selamat la hendak nya esok...aminnnnn.
Sesapa nak ikut esok...boleh tunggu aku kat mana-mana tol yang sehaluan. Boleh buat teman borak. Nak join mandi laut pun boleh jugak kat Cherating.

20 ulasan:

~Insan Biasa~ berkata...

jauh jalan tu...semoga selamat pergi dan balik.
Tak sangka ek...ckgu ade peminat setia, yang setia menanti peluang nak otograp cikgu tu...ekekek

hazlin berkata...

nanti selusur la kat jln tok sera tu ye. dekat bebenor dgn sekolah teman dedolu.... oh rindunya ....

azza_irah berkata...

hekss....jauh perjalanan luas pemandangan...tinggal le jejak kat tiap RnR tuh...hehehe

Tirana berkata...

Selamat memandu..hehehe..mudah-mudahan selamat dalam perjalanan...

Batara Guru berkata...

saman.....buat tak tau jer. nanti boleh org jemput dekat umah. siap eskot laie..ha...ha...ha... Suruh je pembantu kau tu pegi.

Chekgu BaniHassim berkata...

waa...
pi kuantan pun 8 jam..
ni mcm nk dr KL nk pi Kelantan je...
driving sorg2 lak tuh...

kalau ade awek sebelah buleh borak2 kan, wan...?haha...
nk wat camne, awek tinggal umah..

wish u a safe journey ye...
selamat pagi dan balik..

lillies berkata...

wah..macam jauh je munyik...hehehe....drive elok2 tau...ingat orang yang tersayang....

don't drink n drive...

ikutla pesanan penaja..

hehehe...

Tera berkata...

salam sore ckgu one... leklok jln tu jgn dok ngelamun jew, biar lambat asal selamat.. tp jgn lew drive 30km/j, sok pg baru smpai tuuu...

su berkata...

8 jam! mmg penat sungguh tuh! dptkan rehat yg cukup sebelum memandu...semoga selamat sampai & balik yer!

julietchun berkata...

kalo nak mandi laut tlg pakai pakaian yg sesuai okeh,hahaha.

arryani berkata...

bawak jek la org umah tu...sian akak. Asik kena tinggal jek.

p/s Kak, apa khabar?? Sihat.

ONE ZABA berkata...

anis... letih dah aku bayo saman je.

hazlin... patutla aku nampak gambar ko tengah berdiri atas meja sambil junjung kerusi.

azza... itu sudah pasti. boleh borak-borak ngan neng... kok mau ke mana mas. selalu sgt singgah in sinik.

tirana... makasih atas doa itu

Batara guru... pasal buat tau la, roadtax aku tak boleh nak idup.

CBH...begitulah rutin aku tiap bulan. sampai tukang sapu RnR pun dah kenal aku ni.

lillies... kena la minum. haus dong. panas bangat.

tera...tak la laju mana. kurang 30 nak 180 km/j.

su...siap-siap pergi...balik siap-siap.

julietchun... alaa...sesama jantan mandi. apa nak kira.

arryani...akak di rumah tu sihat sokmo. cukup makan.

ABU LUQMAN berkata...

Salam Sejahtera & Salam Ukhuwah dari abu Luqman

Tera berkata...

mornen... huii laju tuuu, dh boleh join F1.. nnt jumpe kat sepang ye!

ku tak sempurna berkata...

klu taknak abg2 polis curi2 amik gamba, jgn bawak laju2...

kursus apa ni?? bukan kursus kawin kan??
hehehehehe...

kuIna Jentayutiara berkata...

kolo coti sekolah leh angkut 1 rmh yer...

INTAN berkata...

dah balik ke ni?

Qaseh berkata...

uikss..banyak jek baju bergantunga..heheh..bestnyer pi Cherating...

Faizah berkata...

hiks2.... packing brg tu mcm ada yg kurang je

azlin hashim berkata...

Wow! best..best..best.. jalan2.. dah lama tak g Genting & Cherating, dulu masa duk kat pahang selalu gak singgah sana dgn kakak angkat, tp skrg dah tak lg dah..