Ahad, Disember 21

Pusing-pusing Pantai Timur

Minggu lepas aku sefamili jalan-jalan makan angin pusing pantai timur.
Bertolak pagi Rabu dari Jerantut menuju ke Kota Bharu, Kelantan.


Kalau dah kat KB tu, tak ada tempat lain le yang nak dituju.
Sudah semestinya Wakaf Che Yeh ngan Pasar Siti Khadijah.
Rambang mata la kaum pompuan ni.

Kaum lelaki tukang pikul je le.



Dari KB, kami bertolak ke Kuala Terengganu pulak.
Kat ganu ni cari kepok losong je le.



Sempat jugak melencong ke Tasik Kenyir ngan Pantai Batu Burok
yang memang burok jugak la batu-batunya.


Nasib kami agak kurang baik pada hari tu.
Kami berjalan pada hari jemaat, Pasar Payang tutup awal.
Nak cari jalan ke Masjid kristal pun tak jumpa,
kerana kekurangan papan tanda arah yang jelas.

Papan tandanya halus-halus je...kat simpang pulak tu baru ada.
Asyik terlajak je le.


Dari KT, terus ke Kuantan. Cadang nak bermalam di Kuantan.
Tak ada rezeki jugak...full house.
Pakat punya pakat...balik terus ke Cameron Highlands.
Jam 3.00 pagi baru sampai rumah.
Lotih yak amat....terus tidooo

7 ulasan:

noorlara berkata...

onezaba,
lara lunch ngan susu lembu segar, epal sebiji dan 3 keping roti gardenia jek taklah sesedap menjamu selera di Pantai Timur. berbagai jenis nasi, tomyam dan paling sedap keropok losong tu... mintak cikit bleh!

Comel dan ceria nampaknya isteri dan cahaya mata, jagai dan ciptakan surga dunia buat mereka nanti anda juga yg terasa bahagianya!

xiiinam751 berkata...

salam,
Terima kasih sudi mampiri blog saya. Singgahlah selalu ya !Malam tadi saya bermalam di Tanah Rata. Pagi tadi makan soto dan nasi lemak sambal sotong kat gerai makan MDCH...

Esoklah saya publish n3 pasal tu...nak edit foto dulu!!

Papa-Itam berkata...

waduh jalan bangat yer....seronokkan tengok anak2 ceria .....ayahnya bagaimana plak...hahahaha banyak ker kakak beli barang tanda ingatan...hahahahaa

Miss Jaz berkata...

salam one z..kita adik beradikkan?kan nama ayah sama..ada ole2 untuk adik kat sini?he..he..teringat masa g ganu ari2 tu..ala kecian tak jumpa masjid kristal...dkt ngan muzium jer..takper lain kalibleh g lagi..

TERA berkata...

salam... huhu sonoknye jenjalan, jajan utk kite ade tk?

Chekgu BaniHassim berkata...

rugi la wan xdpt gi masjid kristal...
mmg me-round 3 negeri sekali gus...

best btol!

Dr.Araz berkata...

Salam bro....
wah... gi melancong tu...