Isnin, Oktober 27

Dalam suka ada duka


Ini jalan yang harus aku lalui kalau nak turun dari atas gunung ni.
Kalau korang nak naik ke atas gunung ni pun kena lalu sini gak.
Lenggok kanan..lenggok kiri.... sakit pinggang dibuatnya.
Isi perut pun boleh keluar kalau tak tahan.
Inipun mujur...kalau ikut jalan Tapah lagi le.... keluar segala isi perut.

Suka atau tidak, kena harungi jugak. Kalau tak...terkurung la kat atas ni.
Demi mencari damai di hati, kena la lalui jugak jalan lenggang perut ni.
Bila dah keluar saja daripada jalan ni... hui... terang dunia.
Baru nampak hutan batu. Tapi tak tahan panas la pulak.
Pipi pun jadi macam udang kena bakar.
Kalau kat atas tu sejuk , nyaman saja.

Itulah dia hukuman alam...tiada yang dapat memuaskan hati manusia
yang sentiasa merungut. Tak pernah bersyukur nikmat kurniaan Ilahi.

9 ulasan:

azza_irah berkata...

sy suka sgt lagu mencari damai di hati..hehee..
penuh makna..
begitu lah lumrah hidup kita...biar di hati tersimpan seribu rahsia..bibir tetap terukir senyum..

ONE ZABA berkata...

dlm banyak2 senyum.... senyum kelat la yg paling mengusik hati
kena pegi bertapa kat gua kelam la pulak

azza_irah berkata...

ehehh..
amsuk gua tu bukan setakat senyum..sengeh2 cikgu...basah abihhh..

::CeK LaLa:: berkata...

lama tak g cameron...
skang ape yg besh kat cameron tu cikgu!! :D

ONE ZABA berkata...

semuanya best belaka cek lala wehhhh

JINGGO berkata...

cgu ni romantik betul.he....bertuah isteri.keberkatan Allah untuk cgu sekeluarga...

p/s : saya suka tgk gambar ' org rumah ' cgu dalam macam2 versi tu..

ONE ZABA berkata...

ehmmm....makasih...makasihh....

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

bangsa malaysia adalah ikut perlembagaan dan rukun negara serta kontrek sosial 1957...

bangsa malaysia tak kan terjadi kalau dengan model yang kita khayal sendiri... tanpa perkara di atas.

jemput ke
http://aberamly.wordpress.com
http://ramlyotai.blogspot.com
http://awanggedeber.blogspot.com
http://hanturaya57.blogspot.com
thank u

su berkata...

nampak mcm sronok tp dah rase dok jln mcm tuh...memenatkan ye x..