Jumaat, Oktober 24

"Antara hujan dan air mata"


Hujan yang lebat membasahi bumi mengiringi air mata mengalir deras membasahi pipi.

Kedua-duanya mempunyai rahmatnya yang tersendiri. Menginsafi diri akan kebesaran Ilahi. Alam dan insan turut menangis mengenangkan betapa kerdilnya diri ini.

Wajah yang suram....bumi diliputi kabus .... membuatkan hati menjadi syahdu.
Hati-hati yang terluka harus dijaga.... harus dipujuk.... agar tidak menangis lagi.
Alam juga harus dijaga dan di belai agar tidak terluka.
Maafkan aku kerana telah membuatkan hati- hati yang suci terluka.
Semoga mentari kembali bersinar pabila hilangnya kabus.
Hapi depavali... heee... heee....wanakam.
Anak- anak menangis tak boleh nak berjalan-jalan kerana hujan lebat.
Aku jugak jadi mangsa. Anak abahhhhhhhhhhhhhh!!!!!

8 ulasan:

JINGGO berkata...

seronok tengok blog cgu - apa2 pun semuga hari ini lebih baik dari semalam - JANGAN LUPA - tgk SIVAJI THE BOSS kat TV2.......pak sheik anwar selalu sebut cerita tu. saya dah tgk 2 kali...heronya. bakal dapat dato'...kena tgk.

ONE ZABA berkata...

baik bosss.... sekarang jugak saya tengok.. hepi deepavali

SiS-lin berkata...

ishh takutnye tgk hujan tu,skrg mmg musim hujan,jb ni pun sejuk bru lps hujan,muka ank yg nangis tu nape?sakit gigi jgk ke???

azza_irah berkata...

salam cikgu..
camana ek 6hb nnti..adehh risau rasanya mengenangkan budak2 tu..

tak hujan pun terpaksa pegang tak lepas apatah lagi basah bumi dek hujan..ermm..

ONE ZABA berkata...

dont worryy.. be hepi...saya sekeluarga sedia membantu..

Zam berkata...

Salam...

Semoga hujan itu membawa rahmat kepada kita semua dari yang maha esa....

Dan disebalik tangisan itu akan merapatkan hubungan kekeluargaan yang terbit hasil dari kasih dan sayang...

Lepidoptera berkata...

duuyai, kesian la bdk kecik nih... samo doreh air mato mo ujan kek lua tuh... abah ea napo dbiyo an bdk tu melalak. poie boli an eskrim.

ONE ZABA berkata...

ujan tera...mana boleh mamam eskrem...