Khamis, Ogos 21

Musim dingin melanda!!!!

Semalam, 20 Ogos, adalah tarikh ulangtahun perkahwinan aku dan Orkid. Kalau 14 tahun yg lalu, best sgt malam tu...fuhhh... Tapi semalam tak best....musim dingin. Luar dan dalam dingin. Cadangnye nak ajak makan kek luar ngan anak2. Tapi apakan daya , berbagai benda nak difikirkan, hati jadi sempit. Nak meradang saja. Silap cakap je...mula naik angin. Akibatnya...makan nasi kukus je le. Beli kek dopan umah...sama macam makan kek luar jugak la. Beberapa hari kebelakangan ni pun hati tak tenteram. Selera makan pun tak ada....heee..heee...ribut melanda. Nasib baik tak pitam...nyaris jugak la.
Semalam lak ade peksa ptk....lucu gak....aku bawak pensel kaler anak aku punya. Udah itu yg aku jumpa...bawak je le. Tapi kaler itam la. Masa pengawas edar kertas soalan....aku tak nak ambik kertas soalan tu...aku pulang balik kertas soalan tu. Heran gak dia... aku cakap tak pe...baca soalan pun bukan boleh jawab....baik aku tanda ikut suka je. Kengkawan lak pakat gelak kuat-kuat tengok aku tak nak ambik kertas soalan tu. Rupa-rupanya dia orangpun ikut tak nak ambik kertas soalan....tak baca buku la tu. Muncung je pengawas tu. Tapi dia bagi gak kertas soalan tu... ambik jugak la. Tapi tak bukak pun...maleh...tengok soalan pertama pun dah tak boleh jawab...inikan lagi 39 soalan....his...ponin... padan muko...maleh baco buku..itulah akibatnya.
Orkid lak asyik sindir aku...boleh ke jawab soalan....boleh lulus ke....angin tengah penuh satu badan....cari nahas le....nasib baik tak terbalik maje....tapi aku lebih suka berdiam diri kalau tengah musim dingin. Lebih baik aku baring diam-diam. Itu yang aku maksudkan dingin ....rugi semalaman . Buat Orkid dan anak-anak...very-very sorry.... tahun depan jika panjang umur, murah rezeki....kita mamam kek luar...paling kurangpun luar umah...heee..heee.
Huwarrr....ngantuk....kena kado lak ari ni....masuk tido awal la. Sinun pun dah nak masuk tido.
Samad malam semua. Kalau jumpa dalam mimpi tu...buh la tanda kek memana pun...boleh buat dlm frem....

6 ulasan:

Soca Biru berkata...

angin cengini dtg ikut musim je bukan selalu... yg bestnye bila dh lps musim, uhh... uhh...

ONE ZABA berkata...

heee...heee...musim berlalu begitu sahaja...

Soca Biru berkata...

patut la tk meninggalkn sbarang tanda...

ONE ZABA berkata...

lama tak tanda buku...

Soca Biru berkata...

nnt le... aku tanda kat pipi

ONE ZABA berkata...

ya beda..beduuu...