Isnin, Mei 5

Kisah Familyku

Gambo ni mase tengah mabuk bercinte..makan angin kat Pantai Sri Tujuh, Kelantan.












Ini le mase yang paling gumbira...baru
lepas akad nikah...lesen beso dah dapat ... pepaham le...sahut seruan kerajaan kearah 70 juta penduduk..yahoo. His ... lambat nya le .. tetamu balik.
Cerita bab family le pulak...

Aku mesti dah kenal kan...
Isteri tersayang...namenye Kartina Md Taha...cun gile...name glamornye ORKID ..harum bagai bunga orkid gak ..asal Jerantut, Pahang. Kami bertemu jodoh di Cameron le juge. Kalau ikutkan aku ni..tak de le nak ngorat die...takut+malu...yang terorr ngutuk ngan nyakat orang aje..nasib baik le kengkawan di Sk Convent tu tolong ushakan. Mase tu dia jadi guru sandaran kat situ. Dah jodoh kami..kawin le ape lagi. Kami diijabkabulkan pada 20 Ogos 1994. Bestttt...

Hasilnye....

Anak pertama kami lahir pada 23 Jun 1995. Nur Amalina..halus aje..misi kat spital selalu marah kat kami bile gi periksa kesihatan. Ada ke dikatanye kami tak bagi makan. udah dia tak nak makan..wat camane. Tapi akhirnye ...debab juga dia..makan kuat lak tu..Selama enam tahun segala kasih sayang dicurahkan kepadanye..tak de adik lagi masa tu. Aku lak masih pakai moto RXZ aje.Ni nak bagitau orang kampung..UPSR tahun lepas dapat 5A. Bangga wooo...

Anak kedua kami lahir enam tahun selepas itu. Saje merancang..6 Mac 2001 bersamaan 10 Zulhijjah. Orang lain sibuk nak sambut raya haji...aku lak sibuk nak sambut anak kedua..orang lain gi masjid..aku gi spital..panik..orang sambut takbir.aku sambut anak..Dhia Adriana namenye. Montel..muka cam aku gak..rambut tegak..Dhia ni jadi anak abah..dah beso pun tido bawah ketiak abah..kacau aje..kerap dok spital mase kekecik lak tu..peparu berair..cirit birit..Aku lak masih pakai moto. La ni dah masuk Tahun 1. Sihat walafiat.


Dah rezeki agaknya..berderet lak..setahun pas tu lahir lak Nur Maisarah. Anak ketiga kami. 27 April 2002. Aduss..tak menang tangan nak urus dua orang baby ni..tapi seronok sangat ade baby ni. Walaupun tido tak berapa lena..dengko kuat gak..hidup kami ceria sokmo. Baru beli kereta. Proton Wira A/B , kereta pertama aku.Beli kereta dulu baru ambik lesen.Nasib baik lulus. Tahun ni belajar kat Prasekolah. Bunyi loceng baru nak gi sekolah.

Tanggal 8 September 2006, lahir pulak anak ke-4 kami, Aniqah Humaira. Comel..semua anak kami dilahirkan di spital Tanah Rata dan takde masalah..kecuali hak ini..sebaik lahir terpaksa dikejarkan ke spital besar Ipoh..uri tersangkut..huuu..panik..berkejo lak ke Ipoh.Baby ngan maknye naik ambulan..aku lak kelam kabut uruskan anak-anak yg lain..cekau aje mane yg sempat.Rupe-rupenye ade yg bawak baju aje..seluau tak bawak. Kena beli pulok..parah le aku.. Nasib semuanya selamat. Dua hari selepas itu baru boleh balik ke rumah. Legaa..nasib baik juga keluargaku tinggal dekat-dekat Ipoh aje. Kepit ngan mak aje le..tak de kawan..semua gi sekolah.

Kini anak-anakku sudah membesar..aku pun membesar gak..perut le..Yang kelima..tak tau le..bile..ikut cuaca.



****Time kacih le pada Kak Zaharah(tolong risik)..Kak Munah..Kak Adzariah..Arwah Uz. Jalil..Pn.Supiah.. Kak Rahmah (tolong gubah hantaran)..Kak Mahani & Uncle Bob..Kak Ani..Uncle Lay.. serta semua yg terlibat menjodohkan aku ngan isteriku ini. Time kacih juge le sponsor bebarang hantaran.. lega... jimatttttt. Jasa kalian akan kukenang sehingga akhir hayat.

1 ulasan:

Pisang Greenie berkata...

wey... kan main romantik wooo!