Rabu, Mei 7

Jom kawan ngan aku

Meh le kenal ngan aku...

Aku ni nak cakap beso tu tak le. Tapi kenyataannye gitu le..Aku ni keturunan orang beso-beso le juga. Setiap kali aku sambut hari jadi..seluruh rakyat Johor mesti kena bercuti. Kecik ke.. beso ke.. mesti kena cuti. Begitu juge ngan Kampung Pasir Bedengung dan Kampung Si Pening Lalat.. cuti juga. Tiap tahun gitu. Orang-orang beso. Allayarham Abdul Rashid Maidin ngan Dato' Aziz Shamsuddin tu pak sedare aku le. Ramai lagi orang beso sedara aku.. beso perut..

Tanggal 8 bulan 4 tahun 66 le aku dilahirkan. Ha.. kan betul aku cakap tadi. Aku ni lahirkan di Gopeng, Perak. Tapi abih aje mak aku tempoh berpantang.. aku dah dok kat Cameron Highlands. Wuiii... mase tu sejuk gile. Name aku ni kena sebut betui-betui. Rithuan bin Zainal Abidin... lagi sekali.. Rithuan bin Zainal Abidin.. tapi orang panggil aku Wan.. omputih kata.. one..Ade sorang aje yang panggil aku .. Sayangggg... tak leh le bagitau.

Bile umok dah 7 tahun, aku bersekolah kat SK Tanah Rata, pastu masuk lak SMK Sultan Ahmad Shah. Keputusan peksa boleh le cari makan. Tahun 85/87.. Aku masuk lak Maktab Perguruan Temenggung Ibrahim, Johor Bahru. Itu le kali pertama aku turun dari ateh gunung tu. Macam rusa masuk kampung bile sampai kat JB. Nasib baik le mase tu abang-abang aku yang tiga orang tu ade kat JB gak. Cepat aje le hilang status rusa tu.. Makin panjang le langkah aku.. Singapore le.. ape lagi.Dapat gak aku pegi luar negeri. Pegi balik hari lak tu.

Tiga tahun aku dok JB, seluruh Johor aku dah pusing. tiga tahun le aku sambut hari jadi penuh gilang gemilang... hee.. hee.. tumpang sekaki.. Zaman yang paling gemilang dalam hidup aku ni, time kat maktab le..member cukup ramai.. awek tak de gak.. takuttt... maluuu.. Aku ambik opsyen PSR/PM.. bukan Perdana Menteri ha.. Pengajian Melayu ngan elektif PJ. Huss... enjoy sakan.. sampai kantoi le satu paper mase sem. pertama. Nasib baik lulus kali kedua.Pas tu ok.. lulus sokmo. Asignment pun ok.. dapat A sokmo.

Pade kengkawan MPTI sesi 85/87 yang kut-kut terlajak masuk web aku ni.. cube le ingat-ingat kat aku ni... mesti kenal punye le.. tak kan tak kenal.. aku... DWEN.. alah yang join geng kelantan perang ngan puak senior tu.. Kalau sudi call le aku -0124001520.. Kengkawan lelaki aku dah dapat kesan semua.. baru Ogos lepas tahun kami kumpul semula. Kengkawan pompuan aje tak dapat kesan lagi.. baru 4 org aje. Lelama sok dapat le tu. Tahun ni cadang nak kumpul kat PD lak.

Abih latihan.. aku posting kat Cameron juge.. kat SK Convent(3 tahun).. tak ke mane le aku.. lepas tu kena tendang ke sek tamil lak (kuat melawan).. proo.. prak.. proo.. praak.. le aku 4 tahun..pandai le sesikit cakap tamil.. kalau aku cakap tamil.. orang tamil lak tak paham.. mase ni le kawin.. tu yang anak pertama aku tu gelap sikit.. kena kenan sekolah tamil le tu.

Tapi aku boleh berbangga dok kat sekolah tamil tu.. zaman tu aku hasilkan lulus 100% UPSR ... nak dapat 100% tu bukan senang.. ramai le bebudak tu makan tapak kaki aku.. yang lucunya.. ade lak bebudak tu walau dah beso panjang masih gigil-gigil tengok aku.. fobia le tu. Masuk lak Convent semula (2 tahun).. Dipanggil lak dok kat PPD jadi SU sukan MSSD. Jadi pegawai sangkut le aku 2 tahun.. tak tahan.. balik convent semula.. Tak lame juga.. Di pujuk-pujuk dok PKG lak.. sampai le la ni.. pusing-pusing sekitar Cameron aje. Pencen pun kat sini kut. Tapi dok kat sini best.. aman.. nyaman.. semua kenal.











Tiada ulasan: